Den som är den

Den som är den

söndag 24 november 2013

Ett stycke bror





Här har vi honom, min Kimmy. 
En bror som både utmattar mig och fyller mig av kärlek. En bror som ibland är så liten och oförstående att jag vill ta upp honom i famnen och vagga medan han i en annan stund är stor, farlig och får mig att vilja spöa skiten ur honom.

Men den är väl så den där typen utav kärlek, syskonkärlek. Den är inte rund och inte heller är den kantig, den är snirklig och snårig men konstant och utan tvekan. 

Dagarna går fortfarande ut på att lösa en olösbar situation. Ordna ett hem och ett nytt liv åt en person som för en gång i sitt liv vill leva. Ingen är dock så villiga att hjälpa till och vägen är riggad med regler, paragrafer och bestämmelser som jag fan tror är baserade på en moment 22 tro. 

Men, än har jag inte gett upp. På måndag tar vi nya tag och åker ner till kommunhuset och ser vilka som skulle vilja höra vad jag har att säga. Jag kan ju säga så här, jag lämnar inte ifred förrän de gått med på att hjälpa oss. 
Samma sak gjorde jag för sju år sedan när min syster bodde hos mig och min dåvarande sambo. Hon bodde hos oss i ett halvår ungefär och jag måste ha ringt till socialen i både Gävle och Sandviken minst en gång om dagen och bönat om hjälp. 
Till slut kom den. 
Om än för sent men det är en helt annan historia det. 

Men vi kämpar på och förhoppningsvis har jag något annat att skriva om än mitt hat mot myndigheter. 

Ha en fin söndagskväll.

Kram
Emma




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar