Den som är den

Den som är den

lördag 30 november 2013

Att vara hög på livet

Jag var en aning snurrig och hög på livet igår och vet inte riktigt om jag kan fortsätta stå bakom min videolänk igår hahaa

Jag hade nog min absolut värsta mensvärk som jag någonsin haft igår och jag ringde ju som sagt var till sjukhuset och bad om hjälp. Tyvärr fick jag bara en tid och smärtan hade lyckligtvis släppt innan den. Då efter 6 receptbelagda tabletter av morfinliknande inslag och en Ipren... 
Det var som att jag var berusad eller något, jag kände mig så innerligt lycklig och lättad när smärtan försvann att jag hade kunnat gått ut på gatan och pratat hål i huvudet på precis vem som helst. 
Tyvärr hittade jag kamerafunktionen först och .. ja resten är historia :)

Igår kom barnen och vi hade en inplanerad kväll på Brunneby där Motala kommun bjöd på julmat, dessert, underhållning, pyssel och godis. En otroligt mysig kväll som slutade runt nio tiden. Aldrig har väl barnen sovit så länge som de gjorde idag. 

Idag packade vi oss i vanlig ordning till badhuset för några timmars lek och stoj. Då jag fortfarande är rätt mör och öm i magområdet och helst inte tar några utav de där starka medicinerna när jag är med barnen så jag lekte landkrabba/badvakt idag. 
Det fungerar ju det med, mer fika till mig ;) 

Alldeles nyss petade vi oss lite sen lunch och jag trodde att jag skulle kissa på mig. Kimmy kom ner och gjorde oss sällskap vid bordet varpå ungarna inte släppte honom med blicken i en sekund. De sa inte ett knyst under hela måltiden och jag och Kimmy höll på och dö av skratt. 
Barnens kompis (grannen) plingade även på under tiden vi åt och sa att han skulle vänta utanför på dem så att de kunde leka tillsammans efter maten.
Ja tills Kimmy går ut iallafall. Ungen la benen på ryggen och sprang hem så fort han fick se Kimmy. 
Hahahaa

Det hela är ytterst tragikomiskt. 

Kan ni tänka er att det är första advent imorgon. Helt galet men samtidigt så efterlängtat. Nu fattas bara lite snö här nere hos mig. Ingen advent utan snö på något vis. Jag funderar även på om det inte skulle passa att baka något idag. Det är förbenat mörkt och kallt ute redan nu så en bakdag kanske skulle pigga upp. Jag är inget större fan av pepparkakor men mjuk pepparkaka.. ooooh, det skulle jag kunna föräta mig på. Kanske kan bli något sådant då. Något saffransaktigt också. 
Jaja, det visar sig. 

Hoppas att ni har en fin lördag! 

Stor kram
Emma




1 kommentar :