Den som är den

Den som är den

lördag 3 maj 2014

Barnhelg & god mat


Igår blev det fredagsmys, enligt oss då, i form av fläskfile, krispiga potatisräfflor, bea och grönsaker. Hittade till och med en påskmust när jag sprang omkring på Ica, så en sån fick följa med hem också. 



Jag skulle kunna föräta mig på dessa räfflor alltså. Hjälp mig vad goda dem är. Det är Icas egna och en påse på 600 g kostar 22,90 kr. Helt klart värt slantarna! 


Igår kom barnen igen efter ett litet påskuppehåll och vi satt länge och väl vid middagsbordet och pratade ikapp oss om allt som hänt under lovet. Klockan blev nog gott och väl över sju innan vi kom ifrån bordet och då var det dags för kvällskläder och mys i soffan framför någon film. 



Det är ju knappast någon gourmeträtt där jag stått och vispat ihop béan, räfflat potatisen och fileat fläskfilén på ett särskilt sätt. Allaroundkrydda och bea på burk that's the shit!
Det är helt enkelt en jääävligt god och opretentiös måltid till en relativt opretentiös brud. 
Frågan är ju om man nu är det om man utnämner sig själv till det?!

Vilken tur att jag inte bryr mig ;) 



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar