Den som är den

Den som är den

söndag 27 oktober 2013

Det blir ju inte alltid som man planerat




Ja här sitter jag nu med den sedvanliga mensvärken och tar mig absolut inte till Linköping idag. Det enda som hindrar mig från att ligga som en räka i duschen just nu att varmvattnet tog slut. 
Skitkorvars! 
Så fort tanken fyllts på igen så är det jag som hoppar in och tar plats och blir där tills.. ja, tills varmvattnet tar slut igen då antar jag. 

Nu sitter jag och dricker varm O'boy med marshmallows som värme åt magen och som tröst till själen. 

Det är ett elände det här. Ibland tänker jag så långt som att jag borde operera bort livmodern och allt som hör till så jag slipper det här. Den fungerar ju ändå inte menar jag. Varför behålla något som är trasigt som som gör ont. 

Jo, ifall jag vill försöka bli med barn i framtiden så behövs den har jag förstått. Så än får den hänga med min trasiga lilla livmoder. Och förhoppningsvis när och om tillfället kommer och jag vill ha smått så kommer den ihåg att jag inte gjorde mig av med den en gång i tiden.

Tills dess får jag duscha och varva med varm O'boy.  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar