Den som är den

Den som är den

söndag 6 oktober 2013

Att använda sig av bilder utan ord



Det är min tankegång. Att jag lägger ut bilder utan text, att bara visa vad jag vill visa utan att behöva använda orden som jag har så svårt för just nu.

Jag är inne i en väldigt introvert period i mitt liv och tankarna bildas och flyr fortare än vad jag hinner få ner i skrift. Jag går in i en bubbla, en egen värld där jag lever parallellt med verkligheten men som inte alls är något som den. Jag går in i den när jag behöver landa i något, när jag är rädd, stressad, eller bara behöver läka och just nu är det nog lite utav varje.



Men det är ingen fara med mig, jag är en flummig människa, jag gör så här och det är mitt normalt, mitt sätt och det fungerar för mig. Jag är som ett skadat djur som drar sig undan för att slicka sina sår och läka ifred.

Ibland kan jag nästan skämmas faktiskt, skämmas för att jag är så djup och flummig som jag är oftast. Detta är något som jag inte visar för folk men som jag har valt att dela med mig utav här på bloggen. Även fastän jag inte alls är anonym så känns det anonymt att skriva här. Jag vet inte vem som läser eller som hör mig. Jag kan inte se minspelet på den mittemot när jag berätta om mina djupaste mörkaste tankar och det känns bra.

Så nu fungerar inte samspelet mellan tanke och hand som jag skulle vilja att de gör, tankarna vill inte ut. De stannar kvar i mig och jag ser dom och känner dom och det får räcka så för nu.


Varm söndagskram
Emma

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar