Den som är den

Den som är den

tisdag 26 februari 2013

Dukat med kopparbestick



Nysprayade bestick

Hej hopp :)
För lääänge länge sedan, när man fortfarande inredde lantligt, nött och gick på loppisar var och varannan dagköpte jag gamla "silver" bestick. en hel hög och i större format än de vanliga vardagsbesticken. De har varit i dåligt skick och inte ens silverputs har fått dem så där fina som de en gång i tiden varit. Så fick jag en liten idé för ett tag sen, jag sprayar dem, och eftersom jag har velat arbeta in något med koppar men inte något stort så fick det bli besticken. Biltema säljer kopparsprayfärg för 59 kr.

Nästa projekt ska bli att spraya ett set med rostfria mått, ni vet deceliter osv. 

Ikväll tänkte jag göra fläskfilé i ugn med vitlöks cantadou och ris till det. 
Nu ska jag bjuda mig själv på en eftermiddagskopp tror jag :)

KRAMEN

3 kommentarer :

  1. passa dig bara att det går att "äta"!
    kram på dig! Léni

    SvaraRadera
  2. Tänk på att det inte är bra att få i sig koppar, så ni inte får i er det via besticken utan att veta om det, eller att det börjar släppa från besticken. Dock kanske det inte är "riktig" koppar utan bara en kopparfärgad färg? Ville bara ge en liten heads up, om du inte redan tänkt på det själv då :)
    Det blev iaf väldigt läckert med färgen måste jag säga! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller att sprayfärgen inte är giftig på något sätt, det bör man också tänka på. Haha nej men nu ska jag sluta lägga mig i, blev lite nojig bara... Haha :)

      Radera