Den som är den

Den som är den

tisdag 10 juli 2012

Finbesök & en dagens

Åh idag har jag varit en glad tjej!! Vaknade som ett barn vid julafton och sprang ner för trappan bara för att mötas av 3 timmars städning. Jag blev så till mig att jag glömde bort att jag är tvungen att äta en stadig frukost nu förtiden för att inte spy upp galla på morgonkvisten.
Någon frukost hade jag inte tid med, skulle jag spy fick jag väl spy då, jag hade ju moppen framme så det var bara att köra! Här skulle det blir representabelt! ;)
Jag städade, skurade, damsög och hulkade för glatta livet, men nog var jag glad för det. För idag var det planerat att Alsen och Angelica skulle titta in på lite kaffe innan de drog vidare mot Göteborg, Kiel, Paris, Italien och Tyskland (fick jag det rätt där månne?). 

Så medan jag sprang omkring hemma som han den yra musen i Askungen på speed åkte Henrik iväg på annat. Våran mojäng till kranen är trasig så en ny sådan måste inhandlas, snabbt! 
Varje gång man slår på kranen nu får man efteråt sätta upp håret i en sådan där turban och hänga upp kläderna på tork. It's awful! 
Sen skulle han även in på Hemtex (order från mig) och köpa en ny bordstablett då han krympte den sista när han tvättade eftersom han knäckte ett ägg över den. Haha, hysteriskt roligt!
Vad är det med killar och sabba tvätten? Är det med flit så att de aldrig ska få tvätta igen eller vad är det som händer liksom?!

Hursomhaver, lite lunch tänkte jag att vi kunde skopa i oss medan de var på besök också så hemmagjord tunnbrödrulle med räksallad och vitlökssås. Mycket gott och nog uppskattat av alla. Barnen kunde dock inte äta upp allt för de var "mätta" när de fick syn på efterrätten :P Som bestod av glass, maränger, jordgubbar och lakritssås. Mummma!! :)

Tyvärr var jag lite för till mig för att komma på att man kanske kunde ha knäppt lite kort på familjen innan de begav sig. Men mina minnesbilder har jag iaf :) 

Några bilder på mig själv däremot har jag flirtat till mig (läs tvingat).




Jag färgade håret sist jag var i Gävle, men jag märker att jag trivs i brunt så det får det fortfarande vara fast i en mörkare tappning denna gång. Jag trivs ruskigt bra! Önskar bara att jag kunde få min kropp i en mörkare tappning också. 

Nu börjar det lukta gott nerifrån köket, ska ner och se vad kocken serverar idag ;)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar