Den som är den

Den som är den

måndag 9 juli 2012

Jordgubbsplockar måndag




Idag fick min sambo nog och tvingade med mig ut. Igår var jag som en zombie hela dagen. Han började plocka ur och hänga upp medan jag satt i någon ful ensemble och tittade på. 

Trött idag gumman, frågade han och tittade på mig medan jag torkade bort dreggel i mungipan med tröjärmen. 

Jag satt nog även som en zombie idag vid frukost med för vid ett tillfälle tyckte jag han sa något om att konversationerna med mig var som att konversera med en förståndshandikappad. 

Jag förstår ingenting, jag är såå trött så trött och jag kan verkligen inte säga just hur mycket jag längtar tills detta är över! 

Men iaf nu då, min sambo tvingade iväg mig till bilen sen styrde han den mot Vadstena. Där kunde man tydligen plocka jordgubbar och betala hälften mot för vad du får betala i affär. sju liter fick vi ihop och nu badar vi i jordgubbar här hemma. 
En del frossar vi i nu resten fryses ner för att i höst göra något annat gött av det. Jag måste lära mig att göra kräm, jag älskar kräm. Det för mig alltid tillbaka till barndomsminnen. Sommarkvällar på Pinmovägen 6, jag och Jenny sittandes vid långsidan av bordet i köket, nyduschade med en doft av Respons med en varsin skål av jordgubbskräm.

Efter plockningen var jag mör i svanken och hukade mig fram till bilen som nu var 35 grader varm och oumbärlig. Henrik hade packat med sig kaffe, vatten och wienerbröd så nu skulle vi hitta lämpligt ställe att picknicka på. Det blev faktiskt vid det där naturreservatet som vi försökte gå till sist när jag avbröt operation "ut och se sig om i närheten med god matsäck" när vi mötte en seriemördare. Denna gång gick det såå mycket bättre :) 




Min hårige man ;)

Nu väntar maten i ugnen och det blir ugnsbakad lax och sötpotatis med paprika och lök till det blir det kalla såser gjorda på cremefraise och onion chipsdipp. Suuuupergott!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar