Vi vaknade allt för sent idag, vilket har blivit lite av en trend nu. Men det är ju så förbannat skönt att sova. Både Henrik och jag är verkligen helt slut och sover i ett tills vi vaknar den ene tröttare än den andre. Då har man ju sovit för länge och är trött för den saken istället.
Hur som så klev vi upp, dukade fram lite frukost som idag bestod av min hemmagjorda musli, yoghurt och bär. Riktigt mumsigt.
Under frukosten så drog det lite i stan nerven och frågade min sambo om vi inte kunde styra oss till stan idag och ha en hel dag där, strosa, kika och luncha.
Så fick det bli :)
Väl hemma började jag på att baka bullar som jag sagt att jag ska göra nu i en vecka sisådär.
Så fram med hela artilleriet och börja knåda.
Det är faktiskt rätt skoj när man väl sätter igång. Henrik hjälpte till han med... eller "hjälpte". Jag fick skicka ut honom ur köket tillslut. Det var som att ha med en 4 åring ungefär haha.
Det tycker förstås Henrik är super roligt att jag tycker. (Det är ingen komplimang älskling!)
När jag ändå var i farten så passade jag på att tina lite fisk då jag har suktat efter kokt fisk, potatis och hollandaissås hur länge som helst nu.
Att något så simpelt kan vara så gott!
Fylld av energi även efter maten satte jag igång med lite mer pyssel, ni får se sen när det är klart. Plus att vi har haft en matta i köket nu som någon gång kommer att ha ihjäl någon. Den vill inte ligga platt hur mycket vi än står som idioter och försöker pressa ner den så idag fick jag nog och hängde upp den på väggen istället :)
Hur som så klev vi upp, dukade fram lite frukost som idag bestod av min hemmagjorda musli, yoghurt och bär. Riktigt mumsigt.
Under frukosten så drog det lite i stan nerven och frågade min sambo om vi inte kunde styra oss till stan idag och ha en hel dag där, strosa, kika och luncha.
Så fick det bli :)
Väl hemma började jag på att baka bullar som jag sagt att jag ska göra nu i en vecka sisådär.
Så fram med hela artilleriet och börja knåda.
Det är faktiskt rätt skoj när man väl sätter igång. Henrik hjälpte till han med... eller "hjälpte". Jag fick skicka ut honom ur köket tillslut. Det var som att ha med en 4 åring ungefär haha.
Det tycker förstås Henrik är super roligt att jag tycker. (Det är ingen komplimang älskling!)
När jag ändå var i farten så passade jag på att tina lite fisk då jag har suktat efter kokt fisk, potatis och hollandaissås hur länge som helst nu.
Att något så simpelt kan vara så gott!
Fylld av energi även efter maten satte jag igång med lite mer pyssel, ni får se sen när det är klart. Plus att vi har haft en matta i köket nu som någon gång kommer att ha ihjäl någon. Den vill inte ligga platt hur mycket vi än står som idioter och försöker pressa ner den så idag fick jag nog och hängde upp den på väggen istället :)
Det är egentligen en dörrmatta, från IKEA och kostade endast 49 kr.
Nu ska jag gå ner och se efter hur det går med bullarna.
Det kanske får bli varma bullar med kall mjölk ikväll, mysigt värre:)
Känner mig som en stolt moster över va duktig du är. Du kommer bli perfekt "bull mamma".
SvaraRadera