Den som är den

Den som är den

lördag 15 februari 2014

En alla hjärtanshelg


Igår låg vi med mysbrallan på och under en hel hög med filtar och svullade pizza :) 
Henrik är jätte dålig och har varit det i någon vecka nu. En enveten förkylning rör det sig om och det ska man veta att när min kille blir förkyld ja då är det dödsbädden nästa alltså. 

Vi hade tänkt om han mådde bättre dra på bio, kanske äta en bit mat innan. Men det här fungerade lika bra det. Det är ju tillsammansheten som man vill åt.


Idag ligger herr krasslig och skriker på tv.n. Stackars honom som måste ligga och titta på OS hela helgen. Så god flickvän som jag ändå försöker vara ibland serverar jag honom med glass, maränger och sirap. Sirap + glas = samlag i munnen

Själv springer jag omkring här hemma och roddar runt på saker, fotar och förbannar solen som gömt sig bakom ett par kilometer tjocka snömoln. Japp, det snöar idag också. Grått, mulet, mörkt och snö. 

Funderar på att åka ut en sväng. Kanske förbi Linköping för att se vad som händer där :) 
Jag skulle behöva åka och handla kaffe och grå snickerifärg. Mitt nya projekt som står och väntar på mig i mitt rum som tidigare haft många namn men som jag nu refererar som Hobbyrum. 

En smal byrå i brösthöjd med en massa lådor ska få en fin gå färg och knopparna ska bytas ut till mässingknoppar. 
Blir alldeles säkert skit snyggt!

Jag önskar dig en fortsatt fin lördag! 
  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar