Den som är den

Den som är den

onsdag 18 december 2013

Drömkök & psykotisk



Jag sitter här nu och svär! 
Jag är inne i en sådan negativ period att det inte är sant. Nu är jag inte nöjd med en enda kvadratmeter hemma och drömmer om att kasta ut allt på gatan och börja om, göra rätt från början. 

Jag tror helt enkelt att det är lägenheten i sig som är problemet och inte så mycket (de få) möblerna vi har. Det är för mycket trä, för mycket smutsiga och beiga tapeter och golv. Köket är inte vitt utan har fått sig en sådan där vidrig nikotingul färg och "så länge köket är funktionellt" så kommer det inte att bytas ut. 

Jag är förhoppningsvis bara i en fas nu och kommer med nya tag inom kort, annars vet jag inte vad. Så här kan jag bara inte ha det. Det driiiiver mig till vansinne.

Henrik blev måttligt förvånad när han härom natten vaknade till ljudet av skruvdragaren nerifrån köket.
Han stapplar ner med ruffshår och kisögon och finner sin sambo i skräddare stil och stirrig blick i en hög av bråte. Han sa inte så mycket, han visste att det inte var någon idé så han vände om och gick upp och la sig igen.

Löjligt må tänkas, absolut jag håller med. Men detta är en passion på min sida. Inte att inreda åt andra utan att skapa vårat drömhem, det är det enda jag vill. Och när man på ett sätt vet exakt vilken känsla man vill att ens hem ska ge och förmedla är det en aning jävla frustrerande när den förmedlar "tattare håla"!
Mitt nya ord jag missbrukar, Tattare. Jag går omkring där hemma och kallar allt för tattigt. 
Henrik sitter på trappen medan jag springer runt och påvisar felen med exempelvis vårat kök om det mot all förmodan undgått honom. 
"Och det HÄR då, va. faaaan ska det här vara bra för, va? Hur tänkte dom här? Gult foder mot en grå dörr. Jaaaa men viiiisst, skit snyggt!!!" Henrik, ja han sitter och skrattar, ibland asflabbar han då har jag går över gränsen från att vara en aning neurotisk till att vara komplett psykotisk. 


Jaaaa ja, nog om det nu!

För er som fortsatt läsa fram till hit så kastar jag in en bilder på ett kök jag hittade hos Tibro kök, CRONA. V.i.l.k.e.t kök. Mitt absoluta dröm kök.




Bilder tibrokok
Hur vackert?!

  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar