Den som är den

Den som är den

måndag 14 juli 2014

En fantastisk Stockholmsresa & Otålig


Med mig hade jag ju ingen kamera och min mobils kamera är så dålig att den inte skulle duga åt någon vars liv hängde på den.



Men jag bjuder på några bilder här hemifrån medan jag berättar om den nog bästa resan jag gjort på så, så länge. 

Sofie hade bokat in oss på Scandic Anglais, som då ligger på Stureplan fick jag veta när vi skulle pallra oss dit för att lämna packningen. 
Stureplan! utbrister jag som som fortfarande var lite mallig över att ha åkt 1 klass till Stockholm.

Fint ska det vara tydligen ;P


Vi gick på stan hela dagen, lunchade, shoppade och bara mös av varandras sällskap innan vi gick vidare till hotellet för att göra oss iordning inför kvällen.

Vapiano blev kvällens mathak och de andra tjejerna gillade det, inte jag så mycket. Kändes som en märklig atmosfär. Nästan som ett modernt Domus. 


Ni minns väl Domus?!



Sen vidare till en bar en liten bit bort som heter The Soap Bar, och DÄR, stormtrivdes jag. 
Till den milda grad att de där gäspningarna vid maten och det starka begäret att fråga tjejerna om det var okej om jag gick upp och la mig medan de fortsatte, bara försvann.

Jag var toktaggad!



Tills Sofie fick panikont i magen och vi alla vek av för att ligga till sängs och prata om kvällen istället i några timmar innan vi somnade sött, vid 02.30 typ. 

Dagen efter blev det mer stros. Vi hann avverka Svenskt Tenn till min och Sofies förtjusning, NK och några fler butiker innan det var dags att säga hej då till varandra. 


Usch säger jag bara, jag haaaaatar att säga hej då! 
Hatar't!

Men vi har sagt iaf att vi måste börja planera nästa resa redan nu.
Vi måste gör mer sånt här. 


Det här med goda vänner sällskap, det är ju det som är strösslet i livet. 



Otålig sitter jag här nu och tycker att stolarna som jag blev lovar "någon gång under vecka 28" booorde ha dykt upp på. Men, jag fick ännu ett mejl idag om att stolarna hämtats ut från lagret i Malmö så förutsatt att det inte tar mer en än vecka att ta sig hit borde jag ha dem innan fredag !!!


Oh, happy day! :)


Nu ser jag att det börjar vanskas krubb här och datorn börjar mer eller mindre vara i vägen för Henke Penke som försöker duka.

Got to go!

Kliver in senare med ett recept på en jätte smarrig och nyttig (tror jag banne mig) glass :)

PÖSS


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar