Den som är den

Den som är den

söndag 22 juni 2014

SK-II Facial Treatment Mask



Denna sköning har jag stirrat mig blind på ett tag nu och efter noga överläggning med mig själv och slutplädering för den andra halvan av regeringen, Henrik så har jag bestämt mig för att slå till. 

Den är inte så dyr att jag är tvungen att råna banken, men om man tänker på att det som minst kommer 6 masker för lite över 5 hundringen kan man kanske tycka att det är liite väl häftigt. 

Mina argument för att tycka att det är OK för mig att köpa denna "mirakelkur" är; 

Jag kostar i princip ingenting. Hade jag varit en bil hade alla snåljåpar velat haft en Emma Sundgren, hon kanske inte är den snyggaste i garaget, men jävlar vad billig i drift hon är. 
Typ.

Jag röker inte, dricker inte, festar inte, gick på krogen senast 2011, klipper och färgar mitt egna hår och har gjort det sedan 2001, går inte på gym, sportar inte, har inga vänner i närheten så att jag kan sitta och fika så pass mycket som jag annars är benägen till att kunna (hörde ni fiolerna där?), gör inga ansiktsbehandlingar, förlänger inga naglar eller fransar och när jag handlar kläder handlar jag dem på E-bay eller på rea. 
Det finns säkert mer, men behöver jag verkligen lista dom, det här är deprimerande nog som det är.

Jag är inte snål.. tror jag. Bara väldigt snål när det kommer till att unna mig själv tror jag. 
Men det ska bli ändring på det nu, nu ska jag börja med att ta hand om det yttre, fejjan och håret ska få sig lite omsorg nu har jag bestämt. Jag ska beställa dessa för att ge hyn det där lilla extra en vardag och sen ska jag nog unna mig någon slags behandling på spa också. Det är dags. 

Håret kan jag inte göra så mycket mer än att köpa hem lite godis till det. Protein och fukt ska det få. Jag går inte till frisören av en anledning och det är för att jag har utvecklat OCD vad gäller mitt hår. Jag, och jag alléna är den enda människa som får talla på mitt hår. Nu och för alltid.


Här hittar ni ansiktsmaskerna för er som blir lite nyfiken vad allt ståhejet är om.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar