Den som är den

Den som är den

söndag 22 juni 2014

Midsommar & motorvägsblomst




Packad och redo!


På väg mot Jönköping och naturen där fick mig att tappa talförmågan (till Henriks fördel). Vad.vackert! 
Har inte en aning om vad det är fastän det säkert är en självklarhet för att andra, brukar vara så. Ett hav av blåa blommor, fält efter fält.  

Är det lin?


Henrik smaskar på en efterlängtad öl 


och jag på min gamla cola. Vi är gamla kompanjoner jag och min cola. 


Vi kom till hotellet, som jag inte ens vill nämna med namn, Henrik styrde med bokningen och sa att han hade hittat ett nytt hotell som hade fått jättebra betyg, lika bra som Grand. Jag som låg och halvsov när han kom in och berättade om sitt fynd grymtade väl att det lät jättebra. 

Det var det inte.

Meeeen, vi skulle göra stan så det fick gå ändå.

Mot Jönköping city där vi gick omkring och såg stan. En jättefin gammal stad måste jag säga. Många fina äldre och bevarade byggnader och små hus med dem där supersöta butikerna som säljer hantverk och inredning.

Jag sa att hit måste jag när stan inte är stängd och det finns fler personer ute på gatorna än bara du och jag.

Vi hittade iaf en restaurang som tog emot oss.


Vi slog till på en trerätters som då startade men en räkcoctail för mig och nachotallrik för Henrik



Direkt jag kom in spanade jag in glassbaren och visste att DIT, dit ska jag innan kvällen är över! 


Hamburgare till honom och kyckling till henne



Glaaaass!!!


Se så glad snéögat blev för sin glass ;)

Vet inte vad som händer där.


Hemma igen efter en mindre roadtrip och ett välbehövligt break från vardagen. 
På bordet står motorvägsblomst.




Det blir inte mer romantiskt än en fångst med motorvägsblomst. 


Ja, det var både bra och dåliga bilder av min midsommarafton det. Igår kom vi hem rätt så tidigt och var fortfarande alldeles möra och avslappnade att vi aldrig kom igång med något. Jag spenderade heeela lördagen på min favoritplats, min sida av sängen, med massa serier, choklad och Pukka thé. 

På kvällen unnade vi oss thaimat och drog på en film. Fortfarande i sängläge. 
Så skönt att det inte var söndag igår, som det ändå kändes som att det var. Idag vill jag aktivera mig, ta i tu med lite och varva upp en aning innan arbete imorgon. 


Skulle precis till att klä på mig ut och gå klädseln när himlen öppnade sig och släppte ner en monsun, men nu tre minuter efteråt skiner solen igen och regnet har upphört. 

Ska man våga sig ut? 
Schizoväder.


Hoppas att ni med haft en fantastisk midsommar även fast det var ner till nollgradigt på vissa håll. (helt jäkla otroligt!)

Kramis


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar