Den som är den

Den som är den

torsdag 12 juni 2014

Krämig fläskfile med timjan, morötter och fantasi




I förrgår var det jag stod stod för matlagningen och vi hade alltså gjort i ordning en matlista för den här veckan som vi skulle gå efter. Och det var ju fint och allt det där, men vart fan var recepten då? 
De hade vi visst glömt att ta ur tidningarna vi så flitigt bläddrade igenom. Ett tjugotal av dem 


Så ingredienserna var det vi hade och gå efter och jag höftade utav bara ******* jag. En liten skvätt här, en liten skvätt där. Några deciliter av sånt dääär.. eller var det kryddmått. Äh, det blir bra det här! 
Timjan?
Hur fan ser Timjan ut? Vi hade köpt två krukor av något kryddigt och grönt men vad som var vad hade jag ingen aning om (nu medan jag skriver kom jag på att jag hade ju kunnat googla mitt dumma arsel). 
Jaja, jag tog av lite utav båda för att helgardera mig, Rosmarin och Timjan med andra ord. 


Några schalottenlökar, lite vitlök, 10 små hackade morötter, en skvätt creme fraise (en skvätt i mina mått är 5 dl), och just det ja, en hel fläskfilé ska i där också ja'. Huvudnumret som allt kretsade runt liksom.

Japp, nu fattades bara vinet kände jag. Ett rött fylligt vin.. fy fan vad äckligt!
Men det ser då banne mig ut att höra till.
Föreställ er att ni precis har gjort åtta timmar på ett kontor där ni tampats med stora kunder och män som ni måste sätta på plats. Du kommer hem, tar bara av dig kavajen, glider ur klackskorna och knyter runt ett förkläde. Håret sätter du upp i en sexig uppsättning och sen tappar du upp dig ett glas rött och bara njuter innan du sätter igång och bemästrar kökskonsten, också. 

Inte jag dock, jag varken har kunder eller män jag måste sätta på plats och inte heller dricker jag vin.. men det ser ut att tillhöra. Så bra att det borde stå med på receptet ;)


Herregud vad jag yrar. 
Krämig fläskfilé med timjan, morötter och fantasi alltså. 



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar