Den som är den

Den som är den

onsdag 14 maj 2014

Att inspireras rätt - Slettvoll


Hankø18.jpg

Det är inte så mycket varje pryl som gör att min maggrop gör kullerbyttor, det är känslan bilderna förmedlar som gör det. 

Att navigera sig i sitt hem med hjälp av en känsla och att konvertera sina egna saker i sitt hem till något liknande skulle ju vara helt underbart. 

Hankø2.jpg

Det är väl det inspiration är egentligen. Att inte ta något rakt av utan att göra något med känslan man får utav inspirationen och göra sin tolkning av det. 

Hankø14.jpg

Känslan då? Den är såklart olika för alla och det är väl därför det heter "smaken är som baken, delad".
För mig känns det tryggt, harmoniskt, hållbart och vuxet.
Det känns som en stil som står sig i alla tider och som alltid kommer att finnas där för omfamna en med en trygg och vuxen famn oavsett vad som pågår i livet.

Förstår ni mitt svammel? :) 

Ikväll står seminarium på agendan. Jag ska på inspirationsföreläsning på Best Western klockan 18.00 och lyssna på en kvinna som ska prata om PR och annat matnyttigt. 
Det är mååånga föreläsningar nu, en ikväll, en annan den 24.e och en till i början på Juni. 
Fy tusan vad inspirerad jag ska bli hörni ;)


Ha en fortsatt fin onsdag! :)

1 kommentar :

  1. OMG! Jättefina bilder och jag blir verkligen inspirerad, vill dock tipsa om vad som kan hända då man kanske inte har alla hästar i hagen och tror att man "kan"... http://theniles.se/2014/may/om-jag-bodde-i-villa-tema-tapetsering.html

    SvaraRadera