Den som är den

Den som är den

torsdag 1 maj 2014

1 maj i Vadstena - en favorit i repris


När våren börjar bryta mot sommar brukar vi fyra alltid leta oss ut till Vadstena för en bit att äta eller fika. 
I år var inget undantag.

Vi ramlade in på något pittoreskt café mitt i Vadstena city. och det skriver jag med all försiktighet då city är en bit överdrivet. Men hur som, vi fikade, tjattrade och fikade lite till tills klockan slog fem och de ville stänga. 


Vi gick längs vattnet där det är så där magiskt fint och idylliskt. Inte idag då jag gick och sa alla varianter på könsord jag kunde komma på för att det var så jävla kallt. 
En annan hade klätt sig för inomhus aktiviteter, men så när vi fikade ville Henriks pappa ta en sväng och Henrik gav som förslag på vattnet. 


Jaaaa, men Henrik, det är väl klart att vi ska dit det är ÄNNU kallare. Why the hell not! 

Så där gick vi, tre glada nyfikna och nyfikna och en iskall jävel som hade könsordsdiarré.

Nu är herrn på fotbollsträning och överlycklig som en tioåring över att han köpt nya fotbollsskor han ska få träna i idag. Själv vankar jag här hemma, en aning rastlös för att allt är stängt och jag hade behövt ringa och stämma träffar.

Undrar om det belönar min ihärdighet om jag ringer hem till dem


Hoppas att ni haft en lika kall och blåsig dag som mig. 
Nej, det hoppas jag ju såklart inte.. fy mig ;)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar