Den som är den

Den som är den

måndag 17 mars 2014

Måndagsdetaljer & fototankar



Brudarna :)


Smått och gott på köksbänken


Min bästa kompis

Just nu är jag inne i en period där jag är så där jäääääääääääääääääääääätte trött på min kamera och det faktum att när jag precis tror att jag förstått mig på fanskapet märker att jag inte ens är i närheten av att förstå vad jag gör. 

Prio 1. Köpa nytt kamerahus till mitt nya och fina objektiv, åtminstone något kamerahus med fler markeringspunkter än mitt. Jag har tre men kan bara välja ett åt gången, alltså antingen så markerar den längst upp, i mitten eller nere av bilden. 
Oooh, håll i mig så spännande!

2. Gå en fotokurs och lära mig grunderna. ISO, slutartid och annat kraffs. Det är ju så spännande när man tycker att man lyckas få till det. Att man inte har en jäklaste aning hur spelar ju mindre roll. 

Tills dess fotar jag och fotar och fotar oooooch fotar. Men bilderna i mitt huvud överensstämmer inte med resultatet. Jag tycker inte om att behöva redigera så mycket och dessa ovan på grund av dålig fotograf har i princip redigerats sönder ;) Jag gillar skärpan i bilderna som blir när man tar den. Jag älskar skärpa. Jag vill framför allt annat ha bra skärpa i mina bilder. Tydliga detaljer och ett snyggt djup. 

Jo, men nog ska man väl lyckas få till något sådan någon gång i framtiden. det är ju bara att se till att det sker det ;) 

Stor kram till er och ha en skön start på veckan nu!








1 kommentar :

  1. Tänkte egentligen nörda ner mig i tremänningsfåtöljerna. Eller nästkusinfåtöljerna som vi i Skåne säger. Nu är jag inte i Skåne längre så jag vet inte vad jag ska säga. Men....
    Men så fick jag syn på Lovisa Burfitt, Åhh alltså. Det är bara precis hur jefla snyggt som helst! Måste införskaffa mig. Kan inte sätta fingret på vad det är som gör det. Men snyggt är det.
    Starten på veckan har varit, kanske inte skön, men fantastisk och händelserik! Hoppas du får en toppenvecka!

    Kram!

    SvaraRadera