Den som är den

Den som är den

måndag 24 mars 2014

En kal vägg & en ljus morgon



En vanlig morgon.
Jag vaknar, kollar mejlen på mobilen och med mejl menar jag ju sjääälvfallet Instagram, drar på mig morgonrocken och går ner till köket. Där  har jag kvällen innan laddat kaffemaskinen och behöver bara knäppa på. Medan kaffet kokar och får rummet att lukta underbart drar jag igång lite vatten och ett ägg på spisen.


 Hörnan som absolut inte städades innan jag tog denna bild. Det är räkningar. bilagor, gummisnoddar och snören jag inte vet vart de hör hemma.


Medan ägget kokar passar jag på att hoppa in på Hemnets inspirationssida och ja, låter mig inspireras tills jag når det där stadiet där jag smackar ihop datorn och drar igenom lägenheten som en Tasmansk djävul.


De enda ljud jag hör är fåglarna utanför fönstret som jag öppnade när jag kom ner och vattnet från spisen. 
Det är så lugnt och ljust här idag så jag passade på att ta ett par bilder tidigare. 
Men också för att visa att det stora svarta skåpet som nog tog mer ljus än vad jag trott från början är borta.


Tadaaa, tomt!
Så, vad nu... vaaaad nuuuu...... ja det känns som att jag fått ett oskrivet blad nu när skåpet försvann. Och jag vill att det ska hända mer, så känner jag. Mer .... mer.... mer vad? Mer fina saker, mer grönska, mer ljus...

Det ska inte vara ett högskåp, utan ett lägre och bredare. Någonstans att ställa fina saker på och plats för tavlor om jag nu skulle känna för det. 
Igår drog Henrik från datorn och frågade hur eller vad han tycker att vi skulle göra mer rummet. 
Antingen har jag pratat för mycket om hur JAG vill ha det eller så har grabben börjat få smak ;) för han sa nästintill precis hur jag har tänkt att vi ska ha. 
My work here is done. 


Det kommer förmodligen inte att ske nu för jag har ännu inte kommit i hamn med om vi ska ha stängda dörrar eller vitrin. Nu fick all vardagsporslin plats i skåpen, dem där förbaskat fula, nikotingula skåpen, så egentligen är det bara det lite finare som ska dit och sånt vill man ju visa upp, visst!? :) 


Nu ska jag klä mig, fräscha upp mig och sen ska jag iväg och hämta upp en glasskiva som jag beställde för ett par veckor sedan. Den ska till det nya soffbordet som jag ritade upp och skickade iväg på beställning vid samma tid. Det är dock inte färdigt ännu. 
Efter det ska jag iväg på möten på stan och diskutera framtida samarbeten som jag berättar om lite senare ;)

Ha en toppen måndag!!


1 kommentar :

  1. men fiiiiina duuuuuuu ! <3

    så fina bilder <3
    åååh, om jag var du skulle jag nog ha tagit bort skåpdörrarna där du har det fina porslinet under tiden,
    det skulle ju bli tokfint !? :D
    SES SNART BABE !! PUSS !

    SvaraRadera