Den som är den

Den som är den

onsdag 5 februari 2014

Med handen på hjärtat



Jag bjuder på några bilder från häromdagen. Rosa rosor och en kopp varm choklad med marshmallows.

Som ni kanske märkt så har jag inte varit på något blogghumör den senaste tiden. Jag har varit inne i en rätt låg period som schemalagt nästan. Det var förstått från min sida att det skulle bli så när Kimmy flyttade. Jag har tagit ut alla mina krafter på att hålla humöret och orken uppe för att ro allt i hamn så några större bipolära episoder fick jag mota bort innan dem fick jag i mig. Men i stället så kommer allt då i efterhand och det är där jag är nu. I en lägre än optimal episod. Men, det är okej. det är verkligen o.k. Jag vet att det blir så här i bland det är en del av mig och min vardag. Jag lägger ner lika mycket fokus och energi på detta som jag gör när jag reagerar på pollen. It is what it is och det går över. 


Mina favorit koppar från Ica Maxi faktiskt ;)

Nu sitter jag här på ett fik i stan i hopp om att få lite distans till hemmet, tankarna, energin där och alla planer och projekt. Nu ska jag lägga en dag på plugget. Så när jag ändå satt här med datorn påslagen och med god känsla i kroppen passar jag på att hoppa in i min blogg för att sätta igång värmen, precis som med en stuga man inte besökt på länge. Man åker dit och rekar, sätter igång och förbereder inför vistelse. Lite så gör jag nu. Jag spår att jag kommer ur min funk vilken dag som helst och då är även min blogg på rätt köl igen.


Massa, massa ljus. Även fast det är ljust ute. Det för mig representerar liv hemma. Som förr i världen när det alltid brann en brasa i varje hus oavsett vilken tid på dygnet. 

Nej om jag ska ta och plugga lite då. 

På återseende! 

Kramen

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar