Den som är den

Den som är den

måndag 4 februari 2013

frukost, promenad och lunch plus svåra förhållanden



Frukost - solrosfröbröd, lättfil med naturella nötter, kaffe och ett ägg. Lunch - omelette med lök och tomat

Ja det är väl pretty much vad jag hunnit med hittills :)

Nu siktar jag på att ta ett bad och jag har inte badat på så länge. Jag är en sådan som tycker att ett bad alltid låter som en jäkligt god idé men som ångrar sig bittert 5 minuter in i det. Och då är det är redan försent, man orkar f*n inte kliva upp och blir kvar emot sin egna vilja medan vattnet dunstar och blir kallt och fukten i luften är outhärdlig.
Ja det är min syn på bad det :) 

Jag har tänkt både fram och tillbaka om jag ska skriva om en sak, en privat sak. Men jag kommer inte fram till något.. jag har ju sagt att jag vill att denna blogg ska skildra mitt liv precis som det är, både det braiga och det dåliga. Inte för att jag saknar integritet eller respekt för mitt och Henriks privatliv. Tvärtom, jag känner mig tillräckligt stark i det jag har och den jag är för att berätta hur det ligger till och förhoppningsvis hjälpa eller få andra att må bättre.
Vad vet jag, jag tror att man kan ge energi på olika sätt och att inte bara skriva om hur bra allting är utan och dela med mig av det dåliga också kan ge andra ny *jävlar anamma* i deras liv när man vet att man inte är ensam om att känna på ett visst sätt, eller gå igenom olika saker. 

Jag och Henrik är inne i en väldigt svår period. En väldigt svår. Och vad den beror på vet jag inte, men det har gått så långt att vi funderar på om vi överhuvudtaget är rätt för varandra. 
Så det är tufft. Men, vi kan ju inte lägga oss ner och dö heller. 
Vi blev tillsammans av en anledning och jag vill veta om dem anledningarna finns kvar för gör dem det, långt där inne då finns det en chans att vi hittar tillbaka till varandra. 
Vi överväger att ta in en tredje part och gå i parterapi. Vilket i mitt huvud först var helt absurt då vi är inne på vårat andra år "bara", men sen när jag tänkte på de saker som vårat förhållande fått stå emot så kanske det inte är så dumt ändå. 

Jag vill tro att vi har glömt bort att fylla på kärlekstanken och att vi har kört slut på det som funnits, vi har inte gjort tillräckligt för varandra eller för vårt förhållande. Utflykter, tid tillsammans, tid som inte är framför tv.n eller datorn. Nu har vardagen slukat oss helt och hållet och varken jag och Henrik känner oss speciellt lyckliga i detta. 
Vi måste rensa, rensa bort och prata ut om allt, allt ifrån det faktum att jag flyttade ifrån mina vänner och min syster (som jag fortfarande tampas med), min bror och allt det som kom av det, barnlösheten, missfallet ... ja det finns lite att ta itu med. 

Jahaa, ja nu blev det att jag delade med mig iallafall och det känns helt okej, det är detta jag vill med min blogg. Livet.. livet händer och så här ser det ut. Men livet går också vidare, livet blir kanske inte precis som vill ha det men nog har vi mycket att säga om allt. Så därför kan jag inte sitta på händerna och bara nöja mig med det vi har bara för att det kan "se bra ut". Jag kräver stimulans på en annan nivå än vad bara ett fint hem, en bra bil och ett par barn kan ge. 

Så ligger det till nu iallafall. Och som vi kanske förstår har vi på riktigt lagt all bebisverkstad åt sidan. Vi måste bli hel som par innan vi överhuvudtaget kan ens fundera på barn. Nu tar vi hjälp av en annan sorts läkare istället :) 

Vill du hamna bland molnen, sikta mot stjärnorna, för även om det inte riktigt blir som du vill ha det så kan det bli riktigt bra ändå :) 

1 kommentar :

  1. Vissa inlägg i din blogg fastnar jag helt i & skulle kunna sitta en evighet & läsa inlägg efter inlägg.. Snurrade in på din sida via någon annan blogg & är nu helt fast..
    Kul att hitta lite nya bloggar.. Vilket nysigt hem ni verkar ha förresten :)

    Användarnamn: MammaMarie
    Lösen: bloggblogg

    SvaraRadera