Den som är den

Den som är den

måndag 7 januari 2013

Mål med 2013


God morgon :)

Här hemma började dagen vid 07.00 då jag slog upp mina ögon och blev glad för att jag kände mig pigg och utvilad. Jag låg kvar och slösurfade på plattan till klockan 08.00 och gick sedan upp för lite frukost. Vilket idag innebar havregrynsgröt med blåbär. 
Mjölken var slut så havregrynsgröten blev om möjligt ännu vidrigare!

Den 1 januari gjorde jag något jag aldrig gjort förut, jag gjorde en lista med mina mål som jag har för mig själv under året. Det största misstaget man kan göra tror jag är att bli lite överambitiös och man börjar lista upp allt man Vill göra men som kanske inte är speciellt realistiskt under så pass kort tid. Man kan börja smått och sen kan man alltid fylla på samtidigt som man bockar av. Så tänker jag iaf och började min lista med något så klassiskt som vikt och fysiska mål.

Mina mål för 2013 än så länge är;
  • Påbörja kursen ”certifierad inredare” i mars.
  • Gå ner i vikt, 57 kg till mars.
  • Skissa ner mina idéer och ta reda på vad som krävs för att tillverka/starta eget.
  • Ta hand om min hy och dricka minst en flaska vatten om dagen, från och med nu.
  • Laga åtminstone 1 intressant rätt i veckan, och med intressant menar jag något mer raffinerat än korvstroganoff. Något ur en tidning maybe.


    Så det ut just nu, inget överdramatiskt utan helt och hållet genomförbart. Angående vikten så har jag gått på powerwalks ett par dagar nu vilket är mer än vad jag gjorde under hela 2012, så det är ett steg i rätt riktning. 
    Ett annat steg är att jag äter gröt till frukost och gröt eller kokta grönsaker med protein så som fisk eller ägg till lunch. Middagen får bli en "normal" maträtt tillsammans med Henrik när han kommer hem. 
    I fredags gjorde jag även lite övningar här hemma för att träna ben, armar, bröst och röv och än idag kan jag inte gå utan att det ser ut som att jag gjort ner mig. Jag får gå baklänges ner för trappan så något rätt måste jag ha gjort. 

    Nu är det dags för den där promenaden och när jag kommer hem ska jag kasta ut mitt CV till några fler ställen. 
    Moment 22, jag vill ha arbete (inkomst) men jag är livrädd för att få ett för att jag inte vill hamna på ett kontor och jobba administrativt igen. Det är så lätt att man blir bekväm när allt rullar på och man inte måste fixa något annat, som jag måste nu. Jag kan inte vara kvar i den här situationen heller som arbetslös för det kommer sakta men säkert döda mig in ifrån. Utan jag måste verkligen ta tag i saker och ting nu och fundera på olika vägar och hur jag tar mig dit jag vill, på riktigt. 
    Det är ju min framtid det handlar om.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar