Den som är den

Den som är den

söndag 16 december 2012

En trög helg och en busig tredje advent



God kväll.

Den här helgen har varit minst sagt den tråkigaste av alla tråkiga helger jag har haft.
Den började helt ruttet i fredags när bussen först och främst var sen, vilket gjorde mig 10 minuter sen till mitt möte. Fast på bussen ringer han och berättar att han redan är på plats, 30 minuter tidigare(!) Paniiiik.
 Hjärnan lämnade jag hemma och sprang mer eller mindre omkring som en hjärndöd höna på jobbet och visste inte vad jag höll på med.
Humöret var körd i botten, aptiten som bortblåst. Vart tog den vägen liksom? Jag blir inte hungrig, och när jag försöker äta så känner jag mig redan mätt.
Lördagen var låååång så lång och ingenting var jag sugen på att göra. det var som att fredagen fortfarande höll sig i och jag vaknade vrång och obstinat. Jag var så in i helvete jäkla utråkad igår att jag, Emma Har inte tränat 5 minuter sen gymnasiet Sundgren, tog på sig varma kläder och gav sig ut i snöyran för att gå på långpromenad.
Idag har det varit en bättre dag.. idag har jag faktiskt brytt mig om hur det ser ut här hemma och hur jag ser ut. Jag har släppt ner håret ifrån den där toffsen som hängt med sen i början av veckan. Jag har klivit ur sängkläderna och satt på mig vanliga kläder och tillochmed pillat i mig lite mat.
Jag har ingen ätstörning eller nått (haha) men ibland får jag perioder då jag banne mig inte blir hungrig. Jag förstår inte hur det kan bli så men perioderna blir aldrig långvariga och jag brukar ta igen de dagar med råge sen så mig lider det ingen nöd på.
Ikväll kom mamman och barnen hit. Socialsekreteraren ringde mig i torsdags och frågade om barnen kunde komma till oss redan denna helg då det hade hänt akuta saker inom familjen vilket gjorde att mamman behövde hjälp.
Så vi vntade oss helgbesök som aldrig kom. De kom allihop ikväll istället.
Det var lite blygt i början igen, men efter en stund glömmer de bort sig själva, slappnar av och börjar roa sig med oss. Mamman behövde prata av sig lite så hon och Henrik satt på övervåningen och talade ut medan jag och barnen målade, skapade och fikade på nedervåningen.
Vi fick tillochmed en varsin kram av dem när de åkte hem :)
Nu sitter jag här och väntar på at Henrik ska komma hem från affären, sen måste väl vi pilla ner lite mer mat idag antar jag.
Hoppas ni haft en fin tredje advent?!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar