Den som är den

Den som är den

onsdag 26 december 2012

Årets firande




En sparsamt pyntad gran i år. Vitt, silver och ljusslingor.



Hej på er :)

Då har det varit jul då alltså. Jisses! Så många veckors planerande och pysslande och på några timmar så är allt över och allt som finns kvar är presentpapper, tomtar man inte vill titta på i 5 sekunder till ens och ett smörgåsbord av rester du inte kan förmå dig kasta. Vilket betyder att du kommer att äta julbord till lunch de närmaste dagarna också. 

På julaftonen åkte jag och Henrik hem till hans mamma och pappa.
Där var vi bara vi 4 då Henriks bror med tjej var hos hennes familj i år. 
Men vi bestämde att vi alla skulle träffas hemma hos oss på juldagen för mer firande och öppning av paket då istället. 





Och så blev det. 
Igår kom hela gänget och paket hade de med sig jäklar i mig!
Eftersom man brukar vara rätt mätt på julbord vid det är laget ville jag och Henrik bjuda på något lätt men minst lika gott så det fick bli lax, skivad potatis i ugn och skagen röra.
Så förbannat gott och inte ett dugg avancerat heller.
Efteråt styrde vi upp oss till övervåningen med en kopp kaffe och lite julklappsöppning.
Eftersom jag strategiskt önskade mig samma sak av alla så fick jag mina önskade presentkort på Happy Monday här i Motala :D
Vi satt länge och väl och bara klämde på våra klappar, pratade en massa skit, drack kaffe och åt efterrätt.
Det blev min signatur rätt ;)
Vispad grädde som jag smaksatte med saffransarom, krossade maränger som jag vänder i grädden och toppar med bär.
Jag hade en mycket trevlig jul i år, jag tycker om att vara hemma har jag märkt.
Alltid, varje år har jag ränt runt som en idiot, med packning, i en bil, i ett tå, på en buss, fram och tillbaka, sova borta etc. etc.
Nu var det så skönt att vara på hemmaplan och ännu bättre var det när alla kom hit också.
Undrar om jag skulle kunna styra alla hitåt nästa år också .. hm.... :)
Hoppas innerligt att ni hade en mysig jul !
Varma kramar


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar