Den som är den

Den som är den

tisdag 23 oktober 2012

Livet ocensurerat 6

Ja jag kanske borde skriva lite mer om läget som har rått och som jag valde att dela med mig av. Vad som har hänt och hur det ser ut idag. Situationen är fortfarande rätt så oklar men inte alls lika kaotisk som den blev. Jag har mina två veckor av sjukskrivning och kan erkänna att jag skulle ha kunnat använda dem bättre men jag är ändå väldigt glad över att jag haft dem. Det har gett mig en chans att vara produktiv på arbetet genom att försöka vara mer i nuet och ta tag i sådant som behövs dagen då jag är ledig.
 
Min bror fick en biljett utav Motala kommun till Gävle. Något som jag är oerhört irriterad över då Gävle inte är den kommun han är skriven eller har någon familj som kan ta hand om honom i. Men när jag fick veta detta satt han redan på tåget. Any how, den helgen, samma helg som han åkte fick vi veta att han blivit värvad av Mongols. Jag visste inte vad det var direkt men fick lära mig att det var ett gäng kopplat till Hells Angels. Detta gjorde mig rädd på ett sätt jag aldrig blivit rädd på förrut. Min bror känns borta på något vis... jag försöker prata med honom över telefonen men han är helt personlighetsförändrad. Han pratar som en riktig gängmedlem nu, med en typ av stolthet och överlägsenhet. Det är precis som om att han har kopplat bort oss, hans familj, för att kunna göra det här som han har längtat efter så länge. Alltså vara med i ett gäng. Han säger att han tänker göra allt de vill att han ska göra för att klättra till toppen. Det skrämmer mig! Samma helg, medan han satt med presidenten för Mongols och jag pratar på om att jag aldrig tänker acceptera detta och att jag tänker parata med varje polis jag hittar så säger han till mig att jag ska passa mig för vem jag pratar med eftersom dem finns överallt. I hela världen, även i Motala. Det är inte den Kimmy jag känner... och det är därför jag känner att han håller på och försvinna ifrån oss.
 
Sedan dess har vi haft kontakt med rikskrim, socialer i 3 kommuner och övervakare.
Ingen kan göra något. Är det inte helt otroligt?!
 
Men, to be continued, detta är låååångt från över!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar