Den som är den

Den som är den

måndag 8 oktober 2012

Idag har den en sådan där dag

Jag varnar er, detta kommer nog handla rätt mycket om det vår tid går åt till nu. Jag känner att jag håller på och snöar in mig och då är det bara att köra. Jag har full kontroll på att jag inte har någon kontroll och vet att när det börjar kännas farligt så säger kroppen till. Hoppas jag.
Jag skrev förut och jag har även sagt att det nog är OK om det dröjer, det är OK om det inte går just nu för då får jag och Henrik en chans till att bara vara vi. Men kära någon, inte fan fungerar det väl så. Vi vet ju inte om det kommer att fungera sen heller, oavsett vad jag försöker tuta i mig själv. Tiden går och jag är rätt övertygad om att vi inte kommer att klara detta själv.
Vi träffades nu på lunchen jag och Henrik, vi behövde det. Vi gick bara omkring och tittade. Han höll om mig och jag spacade ut som jag brukar göra när det blir alldeles för tufft. Han försöker så hårt min finaste att få det att kännas bra. Han kramar mig extra mycket och extra hårt sådana gånger. Vi pratade om att vi nog måste ta hjälp nu. Det spelar ingen roll hur många gånger jag säger att det är ok att det dröjer så kommer det aldrig bli ok. Eftersom vi blev med barn och eftersom vi också förlorade det så känns det som att det inte går att återvända nu. Vi få tillbaka det vi förlorade.
Jag kan inte ha denna påfrestning också, jag måste få slippa det yttersta ansvaret över detta och jag måste få lägga det på någon annan. Jag är beredd på att lägga det på kunniga läkare. Och kanske är vi ett utav dem paren som lyckas med hjälp utav IVF eller så är vi inte det. Kanske är vi ett utav dem paren som inte vet när det är dags att acceptera och kostar på ett IVF efter IVF. När vet man att man ska sluta?!
Ja, hur som haver. Detta är vad jag funderar på nu. Jag orkar inte tänka och planera något mer. Jag vill ha en normal relation med min sambo där vi har sex med varandra när vi känner för det och inte varannan dag fram tills att ägglossningen är över. Jag vill inte behöva ställa klockan på morgonen för att hinna ha sex innan jobbet utifall att ägglossning inträffar under dagen.

Sen kan ni som läser detta och tänker den där hemska tanken ” men slappna av och tänk inte på det så mycket, låt det bara hända, ni spänner er nog eller ni vill det kanske för mycket”, dra ett täcke över huvudet och sätt er i ett hörn någonstans för gudskull!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar