Den som är den

Den som är den

tisdag 2 oktober 2012

Alldeles pirrig under huden


Lycka är att få komma hem när det är tomt och man får ett par minutrar för sig själv för att landa i dagen och varva ner. Henrik kommer hem strax efteråt och då går vi lös på hålkakan som vi köpte igår. Ägg, ost och majonnäs. Vi gick upp och kurade ner oss i soffan med en varsin kopp choklad.
 
Jag bläddrade igenom tidningarna medan jag hörde nyheterna och sporten i bakgrunden men promenaden i regnet hade gjort mig frussen så soffmyset fick bytas ut mot ett skållande hett bad och en kopp kaffe. 
Där låg jag länge, länge och pratade högt med Pappa Charles om div.livsavgörande saker, bl.a. uttryckte jag min glädje över att Cougor Town startar ikväll.


Nu sitter jag här med datorn i knäet och en ny kopp kaffe och mysbyxan är på och likaså är raggsockorna. Ljusen är tända, jag är varm i kroppen , värmen ligger där alldeles precis under huden och jag är avslappnad, redo för en kvällen. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar