Den som är den

Den som är den

fredag 28 september 2012

Det här med feberdrömmar

 

 
Det blev ingen kalas natt för mig, trots en sov varm Henrik bredvid. Jag fivk gå upp ungefär vid tre för att fylla på med Panodil och efter att dem kickat igång var det Hey Baberiba i sömnlandet och jag tror banne mig att John Blund hade knarkat igår. Det var den ena skräckfilmen efter den andra. Och inte dem där mysrysiga heller, nej. Mina mardrömmar inatt fick Texas chainsaw massacre att verka Walt Disney. Så, kallsvettig och snudd på desorienterad vaknade jag för några timmar sedan och var inte säker på om jag var på jobbet eller inte.

Det blir en soffarliggar dag för mig idag, inte många knop gjorda alltså. Jag ska ligga här och starta igång någon serie, dricka varmt, äta något segt och chokladigt och titta upp och ut på trädkronorna utanför som bjuder på dans. Det har varit oväder här och blåsten den ligger kvar en påminnelse.
Så här hittar ni mig idag, trött, sjuk, en aning skakad men framförallt glad för att idag är det fredag och det innebär fredags mys.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar