Är det en ursäkt eller en myt, för var det än är så är det ju lite påhittat. Antingen utav ditt eget psyke för att ursäkta den 6.e chokladkakan du trycker i dig den dagen eller så är det bara en myt som myntades någon gång då kollektivtrafiken bestod av en kärra och en häst.
För jag har kikat lite på det och även rådfrågat min BM om detta och hon sa att det absolut inte finns någon sanning i det, utan att man kan äta precis som man gjorde innan men att man kanske lägger på en extra macka och ett glas mjölk exempelvis. Viktigast är att du får i dig alla ämnen du behöver för att du och barnet ska må bra.
Sååå med allt det sagt ville jag dela med mig av att jag har ändrat mina kostvanor så att jag äter mer rätt och nyttigt och har under den här veckan faktiskt tappat 2 kg av bara det.
Det är alltså överflöds kilona som har rasat av och som varken jag eller barnet behöver.
Sen är ju inte jag så pass naiv att jag tror att jag kommer fortsätta gå ner i vikt, nej, nej. Då är någonting galet fel, utan att jag kommer nu stadigt att lägga på mig kilon, men då vet jag att det är för att det växer en liten i mig och inte för att jag mumsar i mig den andra swartvallstårtan den här veckan liksom.
Vi äter gröt numera, båda sambon och jag, även han har lagt på sig ett par osmickrande kilon och vi båda kände att det var dags nu. Och vad mycket lättare det blir när man är två om det!
Så gröt med bär och kanel och finkrisp med ägg till frukost, eventuellt en till portion gröt till lunch och sedan någon god maträtt mot kvällningen.
Funkar jätte bra och jag är absolut inte så där hungrig som jag alltid är nu förtiden en kvart efter en stooor måltid mat.
Vi ska sluta äta gröt till lunch om 2 veckor har vi sagt, men för att vänja av sig dåliga vanor samt krympa magsäcken kan vi gott och väl äta gröt på lunchen för att sedan återgå till normal kost igen.
Den enda kulan jag ska ha är bebiskulan har jag bestämt :)
Grattis på namnsdagen min fina !! :D
SvaraRaderahihi, är det är bordstablett från Hemtex du har där under tallriken tro ? :P isf har jag likadana ;P hehehe.