Den som är den

Den som är den

tisdag 26 juni 2012

Men hej och välkommen illamående from hell

Ja då var dagen här, dagen jag suktat efter i några veckor nu. Illamåendet har kommit och det kom med besked kan jag berätta. Jag höll nästan inte på att komma på bussen imorse. Jag fick springa bakom cykelbutiken och gömma mig då spyan lekte jojo. Men envis som jag är så skulle jag med. Jag hade packat med mig ett äpple i väskan som jag svalde i en enda tugga när jag väl satt på bussen. Men det hjälpte ju ingenting. Illamåendet växte och växte och bussresan hjälpte inte heller till. Jag som i vanliga fall utan graviditetsspökeri är omänskligt åksjuk. Jag kunde somna iaf och slocknade halvvägs till Linköping och när jag vaknade var det riktigt illa. Jag sprang av bussen och gick med raska steg genom staden. Det enda jag tänkte på var att jag måste på toa, jag måste på toa, får inte spy på gatan, absolut inte!

Gick förbi en lastbil som stod parkerad längs gatan som såg ut att vara lastad med pappersavfall och där höll det på att gå riktigt illa. Jag hulkar så att det hörs och de två lastbils gubbar som stod och pratade alldeles intill backade ett varsit steg.
Jag skämdes såååååå!! Jag menar, vad ska man säga då?!

Jag hinner upp, in på toa och ja om jag säger så här, ät för fan inte äpple om ni känner att ni är på väg att häva ur er, ni kommer aldrig kunna gå förbi ett äppelträd ens i fortsättningen!

To be continued ....
haha

1 kommentar :