Den som är den

Den som är den

onsdag 18 juni 2014

Länge leve Bernie - Weekend at Bernies



Har ni inte sett den här, gör det! 

Antingen är det bara jag i hela världen som föddes med den här typen av humor eller så är alla andra humorbefriade. För att den här ÄR rolig. 

Jag minns att jag var 8-9 år när jag såg den första gången och sista gången. Har sedan spenderat tid i min tonår och mina vuxna år till att försöka komma över dessa filmer igen, utan tur. I varje stad jag kommit till har jag besökt videobutiker i hopp om att någon ska ha en. Någon hade den i vhs och jag funderade helt ärligt där ett tag på att leta upp en sådan med. Bara för att kunna se dem här igen- För att se om de är så roliga som jag minns dem. 

jag var ju trots allt 8. En anka med t-shirt och utan byxor var ju hysteriskt rolig då menar jag.
Dock vill jag tillägga här att jag var rätt så tidig med att tycka att "vuxen" filmer (nej inte porr, snuskisar!;) och vuxenhumor var min grej så det fanns en chans att jag skulle gilla dom även som omogen 28 åring. 

Och det gjorde jag. Ååh, vad jag skrattade. Det finns sekvenser som är så där utsökt roliga om man håller koll på detaljerna. Som när Berni hamnar i vattnet och släpas efter båten exempelvis. Det är inte bara det att han släpas, det är HUR han släpas, hur hans kropp ter sig. 
Miner, ansiktsuttryck.. ja, allt!

Ikväll ska jag bänka mig framför 2.an. 

Thank God för modern teknologi. Nu finns liksom de mesta att tanka ner, ladda upp, dra åt sidan, ligga på, ligga med... ja ni fattar. 

Jag hittade dem på Swefilmer iaf, om nu någon vill se vad det är för en sjuk jäkel som skriver i den här bloggen.


Pössen


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar