Den som är den

Den som är den

måndag 6 januari 2014

Köksdetaljer



Loppisfyndade koppar, 5 kr st för kopp + fat. Fyyynd :)


Liten skål Tine K (i think). 


Grynig och oskarp bild på olja och vinäger flaskor från något billighetsställe. 15 kr för två flaskor.


Kruka Rif design. En hatkärlekshistora.

Jag älskar den för att, ja, titta på den, den är stor, maffig, vacker och blå. Meeen den syns också i var och vartannat hem så det är där vemodet kommer in. Man hinner titta sig trött på sina saker man har när man ser samma inredning i 3700 andra hem. Det är synd. Men så är det med allt och har väl varit så sen Ikea slog upp sina dörrar för första gången. 
Nu när design och kvalitet börjar bli modernt börjar även de som mig som storhandlat på Ikea varje månad titta på sådant som håller längre och som man inte tröttnar på lika snabbt.
Förhoppningsvis.
Ska jag köpa en ljusstake för över tusenlappen så ska den banne mig få stå framme också. Det känns nog inte lika lätt att bara städa undan eller trycka in i ett skåp för att sedan glömmas bort. 

Mer design och kvalitet åt folket :D

NU ska jag öga klart på filmen, Die hard 2. Både jag och herrn här är trogna Die hard fan.


Natti natt. 

Varm kram
Emma

1 kommentar :

  1. Sannerligen fyndigt med de blå kopparna. Blått porslin är så fint - extra i ropet just precis nu, men samtidigt en klassiker att leva med alltid. Fin blogg du har - jag kommer tillbaka!

    SvaraRadera