Den som är den

Den som är den

onsdag 8 januari 2014

Äntligen faller bitarna på plats



Ja det har ju ingenting med ett bord med 37 tidningar på eller en fåtölj med en blå kudde i att göra :)


Och inte heller mina älskade blåa detaljer som jag inte får nog av..


Eller fredagsblommorna som håller i sig än


Det har att göra med att Kimmy fick ett samtal igår där han blev erbjuden en lägenhet och klartecken från socialtjänsten dessutom så nu väntar vi bara på nycklarna. Han ska även på möte tillsammans med sin handläggare han har på arbetsförmedlingen som för övrigt kan vara den finaste människan som finns. Snacka om rätt person på rätt plats. Han och Kimmy har fått en jätte bra kontakt och han han har verkligen fångat upp Kimmy och är genuint intresserad av honom.
Hursom, så ska de två ha möte med en skola som tillhandahåller arbetsförmedlingen med kurser och utbildningar och nästa tisdag ska de se om Kimmy kan komma in på en truckutbildning. 

Jag är verkligen över månen just nu! En lägenhet, en utbildning som förhoppningsvis resulterar i arbete, kanske på något lager eller i någon industri. Perfekt för någon som honom. 

Jag har aldrig sett Kimmy så glad som han var igår. Han såg så stolt ut. "mitt egna hem.... jag har aldrig haft ett sånt förut" sa han och kramade mig. 
Jag är så glad. Såå glad och så stolt. 

Han har vuxit med flera mil på dessa månader som gått sedan han muckade. Han har mognat, börjat ändra tankesätt och är en mer glad människa nu. En människa som skrattar och skojar hela dagarna. 
Nog för att han kan vara den snuskigaste människan jag vet haha 
Jag är redo att slippa all disk inne på hans rum, kalsonger i varje hörn, fisdoft och armsvett. 
Det är som att ha en tonåring här hemma och fyyy faaan vad pojkar är snuskiga alltså, My god!

Han ropar in mig när han vaknar och jag går in på hans rum och i samma sekund som jag sticker in mitt huvud så lägger han av sin morgonfis och dör av skratt. Jag skriker ett par väl valda och säger alltid "ska inte du flytta någon gång?" Vilket han bara tycker är ännu roligare, idiot :) 

Jag tror att han är inne i en förlängd eller retroaktiv kiss och bajs period. Igår höll han på att sluta andas när han berättade att han hade råkat rivit sin flickvän på benen med sina tånaglar. Hon sa att han måste klippa dem och byta strumpor vilket på något sjukt vis bara eggar honom att låta naglarna växa och använda samma strumpor igen. 

Han är speciell min bror :) 

Men det är som Henrik säger, hellre den här Kimmy, han som pruppar och samlar på disk än den Kimmy som var hos oss några veckor under 2012 som aldrig var hemma, drack konstant och kom hem med sprutor med okänt innehåll i jackan.

Det var tuffa tider, men jäklar alltså, jäklar i mig hörni. Det finns ljusare tider runt hörnet, det går att fixa, det går att ändra och man är trots allt i mångt och mycket sin egen lyckas smed. Och med hjälp från andra med människor finns det inte mycket man inte kan göra. 

Jag ser för första gången en framtid för min lillebror... inte bara en framtid, en ljus framtid :) 



Nog pladdrat, Jag är bara så glad! :) 

Ha en fantastisk dag! 



1 kommentar :

  1. Så härligt det låter att det går framåt för honom! Truckutbildning låter som en bra idé, då kan han få jobba på en massa olika ställen sen :)

    SvaraRadera