Den som är den

Den som är den

fredag 13 december 2013

Ananas eller inte ananas - det är frågan det




Ananas i polerad mässing, longcoastliving


Ananas i aluminium, lekiosk



Ljusstake i porslin och mässing, longcoastliving

Länge har jag motstått att ha en ananas ståendes i hemmet, mest för att det andades för mycket 80-tal för min smak. Men så visste jag ju också långt, långt där inne någonstans där han som pratar med mig ibland bor att jag skulle bli med ananas någon gång jag med. Jag vill inte, men det kommer ju att bli så. Någon dag kommer jag bläddra förbi någons ananas precis som jag gjort 100 gånger innan fast denna gång kommer jag att känna det där dragandet i den där nerven ni vet. Jag har vetat det hela tiden och nu kom den, dagen D. Alldeles nyss hittade jag denna sköna böna och hon bloggade om en ananas som hon hittat på ZARA.


Tadaaaa! :)
Jag menar, hur snygg var inte denna då?!
Utav alla ananaser som finns där ute just nu känns ju faktiskt den här versionen som något till och med jag kan släpa runt med här hemma :)

Nu vet jag att Sofie Eklund håller på och sätter någonting i halsen och pekar på skärmen och skriker "jag viiiiiisste det, du sa ju att du aaaaaaaaldrig skulle köpa något dylikt"!
Hahaha

Ja, jag är oduglig Sofie ;)


1 kommentar :

  1. Ananas!
    Det är det korta svaret på din fråga.
    Det långa är så långt att du måste köpa alla 8 glasen från Svenskt Tenn och bjuda över mig på middag. Då kan vi samtidigt diskutera vad du har för uppfattning om päron och hur de päronen du köper ser ut. Mina, som jag oftast köper på Coop, är inte ett dugg lika dig. Synd.
    En fantastisk svåger hävdar att ananasen är djävulens frukt. Jag håller inte med. Jag älskar ananas och dess avkommor t ex Pina Colada.
    En ananas som verkligen är fin och som jag tycker du ska kolla in är http://www.byelliot.se/
    Hon har gjort ett par fantastiska ananasprints.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera