Den som är den

Den som är den

tisdag 19 november 2013

Granhänge i sammet - Brainiac




Jag är typ löjligt förälskad i detta. Sammet och i en varm lila/rosa ton som gör sig så bra i ett hem som i princip saknar färg i övrigt ;) 

Bandet är guldigt då det är min absoluta favorit metall just nu. 

Idag fortsätter studerandet. Jag lämnade in en uppgift igår och väntar nu bara på att betygsättas. Alltså är inte det typ det roligaste med skola och skolarbete, betygsättningen!
Jag älskade det förr och jag märker att jag är precis lika nipprig nu. 

De har dammat av det gamla betygssystemet och kör med 1,2,3,4,5. Då 1 är sämst och 5 är bäst. Jag har ännu inte fått en 5.a, men skam den som ger sig. Jag ligger stadigt på 4.a. det får man väl ändå vara nöjd med känner jag. 


Apropå nöjd. Men håll i er nu :D 
Häromkvällen så hade jag och Henrik en utav våra barnsliga dispyter som alltid går liiite för långt. Denna gång handlade det om att jag sa att jag var smart. Inte boksmart men streetsmart. varpå han säger att det är HAN som är smart för att han kan sitta och få in alla svaren på Vem vet mest. 
Jag kontrade då och sa att jag inte är allmänbildad med är ändå smartare än honom ( allt i god ton ;)
Det hela eskalerade och slutade med att vi satt med ett varsitt test på mensa.se....



126 i IQ.. det är inte to shabby för mig det inte!
Jag behöver inte nämna nummer, men herr Johansson fick inga 126 iaf ;)


Nej, back to school!

Varm kram
Emma

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar