Den som är den

Den som är den

måndag 16 september 2013

Att vara nöjd babystyle

Japp, som rubriken lyder. Igår upplevde jag något jag inte gjort på tjugosju år. Jag var så nöjd att det var löjligt, inte över något speciellt. Inte över livet, en ny pryl eller en upplevelse utan så där "ny skiten, torr, ren, mätt och nysoven" nöjd. Det var något helt fantastiskt. Det la sig en känsla som ett gräddtäcke över andra känslor jag kan ha upplevt just då och allt var plötsligt tyst och lugnt inombords. Alldeles förbannat jäkla harmonisk alltså. Jag skulle åka buss och hade inge batteri på mobilen, men inte gjorde det något inte. Jag satt på min plats och beskådade det Östgötska landskapet som egentligen är totaly boring för en som är van vid snårskog, barr, kullar, isbjörnar på gatorna och pingviner på isblock. Japp, det är tydligen den information människorna så här långt söderut får om Norrland. Jag bara spelar med. "Japp, isbjörnar, that is correct my boy. Vi armeras som bebis med skallra och morakniv. Pingvinerna märker man knappt av längre, det är som Thailand och deras hundar ungefär".

När jag kom hem igår så stod Henrik mitt uppe i en storstädning?! och där var friden slut.


Varm kram
Emma

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar