Den som är den

Den som är den

onsdag 16 januari 2013

Ge mig sovrumsinspiration





Ett plock av sovrumsinspiration.
Bild 1, 3 och 4 Pinterest. Bild 2 Heltenkelt

Go'kväll!
Nu har jag sökt med ljus och lykta, vänt på varje sten, bläddrat i varje tidning försökt komma ihåg varje dröm jag någonsin haft om mitt sovrum och dessa bilder är dem som tydligen fallit mig i smaken nog för att få en egen mapp på skrivbordet. 

Vad vore livet utan Pinterest !?

Om man dömmer utifrån bilderna så är jag inne på någon gråaktig väg och känner att det grå mycket väl kan få ersätta mycket av det vita. Svart, stramt, minimalistiskt, modernt, grafiskt, och det viktigaste av allt, ombonat. Det är väl vad jag är ute efter. 

Jag gillar verkligen sänggaveln på sista bilden, jag gillar att den "omfamnar" lite :)

Vi får se vart det bär av. Jag skämms att säga det, men sovrummet är det rum som har fått minst uppmärksamhet här hemma. Det rum som (om man lyssnar på läran om feng shuin) är det viktigaste rummet. Det är ju trots allt det rum du spenderar mest tid i, viktig tid. 
Tid för lycka och kärlek, vila och återhämtning. 

Apropå vila, nu ska jag nog lägga mig under filten här och låta Henrik ta på mina fötter =)

En kram till er alla!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar