Den som är den

Den som är den

lördag 26 januari 2013

En mör lördag



Simskola

Härliga Lördag!

Idag vaknade barnen vid 07.00 och ville nog helst att jag med skulle kliva upp då också, men det hade inte jag tänkt. Så 08.00 pallrade jag mig upp ur sängen när det lät som om de höll på att ha ihjäl varandra på deras rum.

Efter frukost packade vi våra väskor med sånt som vi kunde tänka oss behöva och drog sen till badhuset:)
11.00 var vi på plats och 14.00 gav jag upp. Kloren sved i ögonen av alla dykningar och barnen var aldrig på samma plats så jag kände mig som en strandad knölsvan där jag satt mitt i bassängen. 
"Kom nu barn, nu stänger dom snart"
Det var en halv lögn, det var en halvtimme kvar.

Eftersom det är lördag idag så gick vi förbi affären där som fick en varsin slant att handla godis för och sen GICK vi hem. Barnen var mindre än nöjd över det kan jag berätta. 
"ni får lite varm choklad när vi kommer hem och så slår vi på en film, en liten bit till bara" 

Jag knäppte på filmen när vi kom hem, barnen intog position och jag gjorde varm choklad med vispgrädde och gick upp för att ge dem det. Skulle jag inte ha gjort för när jag kom upp 10 minuter senare hade de båda tok slocknat i soffan.
Tänk att det förstod jag. Jag minns själv den där utmattningen man kände efter en dag på badet, plus att de gick en hel del idag också.

Nu sitter jag här framför datorn, filmen är slut för jag hör samma låt gå i loop där uppe, Henrik är på ingång, korvstroganoffen puttrar på spisen, jag känner mig så där härlig mör i hela kroppen och överallt luktar det badhus.

Det är härligt ! :)

Stor kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar