Den som är den

Den som är den

måndag 21 januari 2013

Efter flera timmars röjande



(Night'n day)

PUST och STÖN!

Igår efter ett flertal timmar uppenbarade sig ett nytt rum hemma hos Johansson/Sundgren. Rummet på nedervåningen har tyvärr fått fungera som ett rum med en massa kartonger fyllda med saker som inte har någon plats ännu, kartonger från i julas och från soffan plus en massa annat bråte. Det har alltså inte gått att gå in i rummet. Man har inte velat det heller. 
Men så igår, efter att vi gjorde några ryck och åkte och slängde allt, rensade, sorterade, bar upp sånt som vi inte ska ha på vinden så jag började med att ställa i ordning. 
Jag vill att rummet ska fungera som ett pysselrum samtidigt som det ska finnas plats för mina kläder. Så i dagsläget ser det ut så här. Den gamla köksön har fått flytta in och blir nu hobbybord istället. 
Bakom den står mina klädställningar med alla mina kläder. Som jag nu förövrigt kräks över och får en god lust att hälla bensin över och fjutta eld. "Nämen oj, brann kläderna upp?!.. jaha, jag får väl köpa nya då;)"

Ja det är en bra start iaf, det är långt ifrån klart. Väggen där ställningarna står nu har vi funderat på sedan i somras om det inte skulle vara garderober istället. Dem rymmer ju mer.
Frågan som vi ställde oss då var om det skulle vara garderober ända upp till taket eller om de skulle vara så pass låga att man kunde ha lådor uppe på men jag tror det känns bäst att ha dem ända upp faktiskt. Sen till den andra frågan. Vita högblanka eller speglar. eftersom det inte är ett sovrum och ett ganska litet rum så tror jag att det kan bli rätt bra med speglar. Ljuset kommer reflekteras grymt och rummet kommer kännas större. 
Ja det tåls att tänka på. 

Nu, en lång och välförtjänt dusch!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar