Den som är den

Den som är den

söndag 2 december 2012

Pyssel SM och 1 advent








Japp och deltagarna igår vad jag och mina alteregon. Det är som en drog för mig och när jag väl har börjat kan jag inte sluta. Det är som att ett pysselprojekt föder ett annat och jag stormtrivs verkligen. Tänk om man hade som jobb att pyssla, då skulle jag nog bli en utav dem där som aldrig vet när det är dags att lägga ner jobbet för dagen och rå om andra saker. Henrik är ju nöjd han med kan jag tänka mig.. han kan ju då spela Tv-spel medan jag går bananaz en våning ner ;)
 
Idag fortsätter det, idag ska jag koka knäck, vilket är det enda som jag kommer göra i år tror jag. Jag tycker verkligen att baka ä.r s.å t.rå.å.k.i.g.t! Jag är nog en sådan som gärna ser att det finns storpack lussebullar att köpa och köper hem 13 paket.
 
Men idag då som sagt, Knäck! Och då har jag hittat recept på lakritsknäck, polkaknäck och pepparkakskola som jag tyckte lät mumsigt nog för att få mig att kavla upp armarna vid spisen.
 
Sen ska jag göra en adventsljusstake som ag tyvärr fick ide till igår, något sent, och jag har inte allt hemma så det ska införskaffas idag. Den är väl lagomt klar till den 4.e advent gissar jag ;)
Sen ska jag om tiden finns sy en girlang eller vad det kallas, ochäven servettringar som jag då mönstrar på.
Ja hur det blir det kan bara tden visa. Katastrof säger min instinkt ;)

Vid 3 tiden kommer svärpäronen hit för lite adventsfika så jag måste nog sätta igång med mina bestyr nu.

Ha en underbar 1 advent !

 
 

1 kommentar :

  1. va duktig du är..ser helmysigt och fint ut hos er.

    SvaraRadera