Den som är den

Den som är den

lördag 1 december 2012

1 December alltså




 
 



Ett bildregn bjuder jag på idag.
Morgonen startade vid 09.00 hemma hos oss, vi stapplade oss upp ur sängen och ljuset strömmade in genom fönstren. Tänk vad lite snö kan göra. Och jag måste understryka lite här, då det inte alls är vad mina vänner har hemma hos sig har jag sett.
Men jag är glad för den lilla som har kommit och kände genast vad denna dag skulle innebära:)
Vi äter frukost och dricker oss varma med kaffe medan behaglig musik i form utav Michael Bublés Christmas album spelas i bakgrunden.
Efter frukosten började jag måla mina "julgranshängen" och ja, jag blev nog rätt nöjd här med. Det är inte perfekt, långt ifrån, men det kommer ifrån mig och min fantasi så det är så bra som det kan vara :)
Jag ska göra fler och i lite olika färger tror jag. Jag är sugen på lite mörkblått faktiskt, ska se om jag får till någon bra färg genom någon häxblandning.
Henrik läste lite bok medan.
Sen drog vi till Hjärta till Hjärta som ligger ett stankast från oss i jakt på fynd.
Det är ju fantastiskt skönt ute!
Henrik beklagade sig hela vägen dit tror jag; "jävlar vad kallt det var då.. huuuuaaaa!!"
Haha jäkla Södelänning ;)
Det rådde hög adventsstämmning i lokalen när vi kom dit, det luktade glögg och pepparkakor, julmusiken fanns med och överallt stod det något rött och juligt.
Det såg ut som ett pensionärshem för tomtar ungefär. Tomatar överallt, ni vet sådana där som man växte upp med och som man är när såå nära att köpa med hem bara för att det är så förbaskat nostalgiskt. Men min nutida och egna inredningssmak säger "Nej, Emma... walk away!"
Kvistar fick följa med hem och från dem hänger nu mina hängen. Men som sagt måste göra fler. Kan ju inte bara ha två.
Nu sitter jag här mätt på pannkaka med grädde och sylt, Mums.
Jag ljuger nog inte om jag säger att Henrik gör de godaste pannkakorna jag någonsin ätit!
Henrim har gått iväg för att kolla på bandymatch och jag, ja pysslet fortsätter :)
Baka gör jag nog imorgon... om ens... jag är ju så förbenat oduglig på att baka. Jag misslyckas med chokladbollar. Vad behöver man kunna där liksom..
Jaja, jag hoppas att ni där ute har en mysig 1 december dag! :D 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar