Den som är den

Den som är den

söndag 25 november 2012

Smyger fram julen hemma hos oss

 
 
Här hänger min stjärna gjord på spikband i hallen ovanför den nya och mycket välkomna byrån.
Ljusslingor kan man inte få för många utav den här årstiden så jag packade på mig ett par sist jag var på Clas O. Om jag inte minns helt fel tror jag att de kostade 29 kr paketet. Batteridrivna.
 
 
Hyacinter. Tror jag gick lite overboard när jag såg att de sålde hyacinter för 10 kr st på Östensson och kom hem med halva deras lager haha

 
Ljuslyktan gjord på spikband står bredvid våran nya kaffemaskin. (Tack mamma:)

 
Den Walter och Co inspirerade stjärnan hänger i fönstret i köket. Tillsvidare.
 
 
En liten .... Gran.. En ?... Ek ? :D De såldes i 3 pack på IKEA för under 100 lappen iaf.
Ja jag vet inte, något juligt med barr har fått ta plats i min nya ljusstake från House Doctor.
Den är ju så fin att man dör en smula! Ljusstaken alltså :)
 
Det är ju helt fantastiskt vad ljus det går åt nu. Det är ju nu man skulle ha haft det där kontot man skämtar om det andra halvåret. Ljuskontot. Det är banne mig så att man skulle sätta över en del av sin lön direkt in på det kontot och sedan hamstra ljus som aldrig förr.
 
Jag älskar den här tiden.. jag gör det verkligen. Men jag har inte haft en enda julkänsla i år, ännu. Vilket är konstigt för jag brukar ha nedräkning från september någon gång, överdosera i julpyssel i oktober, lacka ur i november för att sedan i december när första snön faller få ett återfall och fram åker pyntet igen.
 
Det är spännande att vara mig ;)

Nu är mannen på gymmet, jag städar upp små, små frigolit bitar som ligger som snö i hallen och fläskfilén ligger och tinar upp i diskhon.  Ikväll blir det stekt fläskfilé i grädde med gul lök, vitlök, paprika, soja och ris.
Så gott!

1 kommentar :

  1. Men lääägg aaaav, det var ju en såndär jag pratade om idag att jag viiill viiiill viiiiill ha, house doctorljusstaken asså ;P Fast några storlekar större :) Vad kostade dom i "din" butik ? :)

    Va fina tavlor du gjort fisan, suuperfina, älskar den med renen !! :D

    SvaraRadera