Den som är den

Den som är den

torsdag 25 oktober 2012

En mysig dröm


 
 
Jag MÅSTE färga håret, majj gådd. jag ser ju praktiskt taget tunnhårig ut med den ljusa utväxten.
Idag är ju egentligen en utav dem dagar jag är hemma. Men eftersom jag åker bort imorgon och måste åka tidigt så bytte jag ut denna mot imorgon istället.
Jag drömde så gott att det blev som en kalldusch att vakna, kruxet är ju att man inte drömmer om samma sak om man skulle lyckas somna om.
Jag drömde att jag satt på jobbet och fick för mig att göra en graviditetstest. Jag fick jätte snabbt två streck på stickan som jag höll i högsta hugg och sprang ut från toaletten och visade alla. Där var det någon i mängden som hade någon slags apparat på sin kontor där han kunde se om detta var ett giltigt test eller om det bara var ett spökstreck. Han scannade stickan, tittade på mig och sa; Jag ser två ägg, du väntar tvillingar.
 
Sen vaknade jag..
Släpade mig upp, gick ner till köket, drog igång köksradion, kokade kaffe, dansade framför vitrinskåpet medan jag klädde på mig och gick sen upp och kikade på Desperate Houswives i väntan på bussen.
 
Ikväll ska jag mysa extra, extra mycket då jag åker till Gävle tidigt imorgon bitti och träffar inte Henrik förrän på söndag igen. Gott och nyttigt tycker jag. Det kan behövas.
Jag blir nästan överväldigad av lyckopirret i magen när jag vet att jag kommer få spendera en hel helg, med mig själv, syster yster och mina vänner i min stad. Jag ska fika massor, gå på stan och bara jäsa, njuta utav utsikten som är så bekant, ringa en vän som jag åker hem till och pratar om ingenting i timmar för att sedan åka hem och krypa ner i systers soffa och äta godis och skratta tills vi spyr. (ofta skrattar vi åt oss själva) 
En liten del av mig är oförskämt sugen på att klacka loss på ett dansgolv någonstans också... hmm.... Anna??? ;)
 
Ja det ska nog bli en bra helg av det här med ska ni se!
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar