Den som är den

Den som är den

söndag 30 september 2012

Vad betyder det


Att alltid vara den som är den?

Ja, jag tyckte att det var på god tid att ha en överskrift på min blogg som var mer bildlig än Emma Sundgren. Jag satt länge och funderade över vad det skulle kunna vara. Jag önskar ju såklart att detta skulle vara en blogg om pyssel och heminredning, min heminredning, men då skulle inläggen hagla glest kan jag berätta. För det första så försöker jag undvika personlig konkurs så långt det bara går och får helt enkelt lägga band på mig vad gäller hemköpt grejsimojs och för det andra så tryter inspirationen till pysslandet och jag önskar att det blev mer. Så, om det skulle vara en blogg om min heminredning och pyssel så skulle det komma 1 inlägg i månaden ungefär och 1 inlägg i månaden makes no blogg.
Allt det jag tidigare filtrerat bort för att få en mer städad och ska vi säga en mer rumsren blogg är ju egentligen det som är mig. Om jag nu ändå har en blogg som jag vill hålla relativt uppdaterad kanske jag ska skriva om sådant som jag har massor att skriva om. Murphys lagar, djävulskap och en livsrefreng som går; "ja men det kunde man ju ge sig faan på att...".
Jag vet ju hur det är att leva som den som är den. Hon som personifierar "det drabbar var 3.e person" för att hon är den där tredje personen. Hon som kliver på den enda bajskorv som ligger på en fotbollsplan och beställer en produkt på nätet som de skickar till grannkommunen 2,5 mil bort.
Hon som somnar i en busskur och vaknar i häktet. Hon som krymper den nya koftan, har sönder något värdefullt, blir lurad, tappar bort, glömmer bort osv. osv. Det är en saftig lista som vem som helst skulle bli bitter av. Men inte jag ... nej nej... inte jag. Inte ett jävlaste dugg. Komik säger jag.
Jag har en mörk humor och brukar nu förtiden skratta åt eländet. Mina vänner blir tvungna att skratta med mig såklart. Det blir nervöst skratt och några frågande blickar emellan dem. Typ, "håller hon på och får ett nervöst sammanbrott nu eller...". Nej då, inte än. Ännu tågar jag på och finner det komiska i det mörka, det fina i det fula och kärlek i det kärlekslösa.
Ja, härifrån kör jag nu och fortsätter precis som jag alltid gjort, men filtret det kastar jag bort! :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar