Den som är den

Den som är den

söndag 5 augusti 2012

Ikeas påsar är djupa ack så djupa;)






Det rymmer helt enkelt alldeles för mycket i dem. Och ni vet väl hur det är med tjejer, ju större utrymme vi har desto större och fler behov får vi. 
"Men en sån häääär Henrik, en sån måste vi ju ha, ta en sån!´"
"Älskling, har du sett... men vad fin den var (!!!) En sån måste vi ju bara ha, eller hur då babe??" Frågar jag och inte ens tittar upp på honom och inte heller märker jag att jag inte får någon respons. 
I min värld är vi två om att bli så där lyriska över allt allting och att det vi köper är vuxna och gemensamma beslut... Yeah right!

Skålen kom med av den enkla anledningen att vi inte har några......... i den storleken.
Och vasen har vi i ärlighetens namn bara en utav, jag får ibland använda mig utav Henriks Kosta Boda karaff och det är ju lite nervigt varje gång lär jag säga. Så en vas som kostat 149 kr kostade nu 39 kr och den knep jag fort som katten, swoooosch sa det sen låg den i den djupa gula! 
Henrik var none the wiser. 

Jag är snabb som en katt och slug som en räv när vi åker till det stora varuhuset och jag hör Henrik fråga medan vi packar upp;
"Men älskling, har vi köpt en sån här?"
Jag "Ja men det minns du väl.... eller såg du inte det då menar du???" 

Haha, det är ju för jäkla roligt:)
Men han blir ju så nöjd också, så nöjd att han kan säga flera gånger per dag i flera dagar efteråt att;
"Titta vilket fint hem vi har gumman, du tar så bra hand om oss"
Och då känns det som att det är värt det att smyga med lite saker i bakgrunden ibland :) 

1 kommentar :

  1. såg den där vasen på en annan blogg & ägaren till bloggen berättade att den var köpt på ikea, har nu kollat & dom säljer ju den inte längre :-( vet du vad vasen heter? tänkte att med lite tur kanske det går att få tag i en på nån köp&sälj sida eller nåt.

    SvaraRadera