Den som är den

Den som är den

söndag 29 juli 2012

Ett barn i våra drömmar


Att jag skrev; två skulle bli tre
Att historien började så
Att jag aldrig trodde det skulle ske
Att jag aldrig så bra skulle må

Att lyckan var total men ändå så fel
Att planera för en framtid med dig
Att äntligen känna sig som hel
Att storken även kom till lilla mig

Att se glädjen i min kärlek
Att börja komma på namn
Att gissa vikt, färg och storlek
Att drömma om dig i min famn

Att dagarna var så lätta
Att vardagen blev så ljus
Att ha så mycket mer att värdesätta
Att känna ett enormt levnadsrus

Att få den nyhet jag fruktat sen dag ett
Att känna hjärtat sjunka i sin takt
Att en "vanlig olycka" har skett
Att han inte säger vad som har hänt exakt

Att värka tills man blir bedövad totalt
Att inte veta vart man ska gå
Att inget överhuvudtaget känns normalt
Att ändå försöka förstå...

Att stanna vid "ditt" rum gör mig påmind
Att se min mage växa liksaså
Att känna tårar bränna på min kind
Att aldrig få se dig, aldrig få röra vid dig... att behöva säga hejdå...

1 kommentar :