Den som är den

Den som är den

söndag 8 juni 2014

En mörk morgon, en lång frukost & de första produkterna är här!



Igår var det mulet och svalt i luften och därför också lite mörkt. Då tyckte jag att det skulle passa sig att köra långfrukost med tända ljus, en full kanna kaffe och ett par tidningar. 




Där satt vi länge och väl tills det blev dags för Henrik att börja packa för fotbollsmatch. 


Kommer ni förresten ihåg för ett tag sedan när jag skrev att jag gjorde min första beställning till Ambivalent Home?
Igår fick jag hem de första produkterna! :) 
Det är verkligen på G även det tar lite tid och det känns som en evighet ibland.

Jag fick alltså hem två olika morgonrockar bland annat, som jag provar mig fram med. Den första de sydde upp kändes inte heelt som jag ville att den skulle kännas eller se ut. Så de fick göra en ny med mina ändringar och den är redan en favorit kan jag lova. Jag känner mig så snygg och sexig i den att jag just nu bara vill gå omkring och GE alla jag känner en varsin. 


Morgon rock 1: bomulls jersey med spets, bred krage och en cm brett knytband.


Morgonrock 2: Viskos jersey med spets och utan krage ca en cm brett knytband.

Det viktigaste av allt dessa två har gemensamt är 3/4 ärmarna! 
Är det något jag hatar som de flesta morgonrockar har är det långa ärmar. Det är så opraktiskt att jag inte vet. Speciellt vid frukostfix. De hänger i vägen, doppas i allt. eftersom ärmarna oftast är rätt breda går det inte heller att smidigt dra upp dem. Så, 3/4 ärm var det första jag bestämde mig för.  

Bilden gör den verkligen inte rättvisa. Fy fasen så snygg den är och sitter som ett smäck! 
Jag känner mig som en kortare och bredare Victoria Secret Angel i den, typ ;)

Jag ska självklart fota bättre bilder på dem än det här, men jag blev ivrig att visa er på en gång :D 
Så, ja det är lite som ska beslutas kring dessa alltså. Kör jag på verison nummer två eller kör jag på båda. 


Även om detta tar lång tid, från idé till färdig produkt så finns det väldigt lite som klår känslan av att packa upp sina egna idéer som blivit till verkliga och som också blev bättre än man vågat tro.


Så ids med mig, ett litet tag till bara :) 



2 kommentarer :

  1. Sandra fr Lidköping9 juni 2014 kl. 00:10

    Båda :) jättefina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Sandra :) Om du bara kunde få känna på dem. Jag lovar, jag bor i mina, båda två! Varvar dem vartannat ;D hahaa

      Ja, jag är super nöjd och ska bara göra några små ändringar till nästa beställning sedan är jag supernöjd!

      Radera