Den som är den

Den som är den

onsdag 19 mars 2014

Mina bord



Det hela handlar om ett utlopp för någonting som bor inuti. En känsla av frihet skulle jag vilja säga. 
Att se någonting framför sig och att sen kavla upp ärmarna och göra sitt bästa.


Att sen kunna använda sig av sin vision, även om det bara är ett tillsynes simpelt kryssbord, så är det mitt. Min svett och min tid. Mina otaligt många timmar djupt begraven i spån och träflisor som letat sig in i gömmor någon aldrig bör ha träflisor.


Att vara så fokuserad på det du gör att du glömmer bort allt det som händer runtomkring. Att glömma att äta för att din mage redan är fylld med andra känslor. Känsla av lycka och tillfredställelse. 
Känslor av "wow, vad kan jag mer göra." Att få vara totalt fri vad gäller den kreativa biten är lite av min drog. När jag inte får vara det, kreativt fri menar jag, när det inte finns pengar till material eller när jag har för många idéer och jag inte vet vilken jag ska börja med eller när jag vet att jag kanske inte kan göra allt själv utan måste ta hjälp, då mår jag som sämst. 


Men så hittar jag mina små vägar. Möten i livet som bara var så där pricksäkra att man inte kan tro annat än att det var ödet som förde oss samman. 


Jag har så mycket, så mycket som jag vill göra och även om det av olika anledningar inte går som jag vill just nu så kommer jag att göra det jag vill göra. Något annat är oacceptabelt. 
Något annat vore som att ta upp en fisk ur vattnet och tvinga den att leva på luft.

"Man kan inte tvinga fiskar att andas Henrik!"
The things that come out of my mouth

Men, så länge snickrar jag på efter all förmåga som går i ett litet kök i en liten radhuslänga i lilla Motala :)

1 kommentar :

  1. Vad duktig du är, fina bord! :)
    Vi gjorde ett liknande till vår uteplats. Altanen är så stor att vi ville ha ett större bord än det som fanns att köpa (ja, om man nu inte var villig att lägga ut en massa pengar vill säga..) och jag är supernöjd med resultatet!
    Du kan kika här http://landinskan.blogg.se/2012/july/utemobler.html om du vill!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera