Den som är den

Den som är den

torsdag 27 mars 2014

Ett par dagar i Gävle



Mig vid avresa. 


Då var man i Gävle då och dagarna har varit precis så där lagom, ingen hets och ingen stress. Vi mös med tacos när jag kom i tisdags och jag mölade i mig fem tortillabröd med tacos. Fem...
Jag var en aning hungrig och mådde såklart skit efteråt. Men jevlar vad gott det var!






Några bilder från systerysters hem. 

Idag har vi en oplanerad dag. jag har sovit som ett pungbrock och är snorig fast täppt. Jag blöder ur näsan och ögonen kliar. Det är den förbannade pollen tror jag. 


Igår åkte jag och Jenny till Valbo för att strosa och träffade Sofie som också var i Valbo med lilla Sigrid. Men man vill ju äta upp ungen!!! :) Jag är ju en utav dem där människorna som inte står och velar om jag ska ta ungen ur mammas famn eller ur vagnen. Jag gör det. Jag är som en gammal tant så där, en sådan där som tycker att skit rensar magen, ungar ska härdas och inget fjanteri. 
Sigrid satt så snällt i min famn, helt vettskrämd, men snäll ;)

Sen åkte vi hem jag och Jenny, svängde förbi Max och käkade oss mätta på ett varsitt original mål. Max godaste! 

Klockan halv sex var det dags för mig att hoppa in i bilden igen för att möta upp Sofie och åka hem till Anna och hennes nya hus. Där gick vi från rum till rum och pratade hål i både huvud och väggar om tapeter, tyger, visioner och fisgarderober. En fisgarderob är den garderob en man använder när han smiter ifrån eventuella gäster för att gå och fisa. Men det måste vara en garderob med drag så det inte sätter sig i kläderna. 

Nu vet ni det. 

Tjattret fortsatte med kaffe och bulla och vi pratade nog om allt tre tjejer kan prata om. Vid nio tiden rullade jag hem igen till en mycket dålig syster. Hon hade så ont i huvudet när jag kom hem att hon bara kräktes och somnade. Stackare. 
Jag tog fram oljan och masserade lite tinningar och sen bädda jag ner mig i soffan men bomull i öronen. Flickan snarkar som en fullvuxen karl för fan!

Hon sover fortfarande och jag har varit vaken sedan halv åtta ungefär. Har kikat på lite serier, druckit kaffe och ätit frukost. Funderar på att hoppa in i duschen snart och sen leta mig till det ökända Plan ett (?) en inredningsbutik i Gävle. 

Ha en fin dag hörni!

Kiss hello ;)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar