Den som är den

Den som är den

söndag 5 januari 2014

Moodboard - vardagsrum



Det här är mitt drömvardagsrum det. Samma känsla och stil som köket. Fantastiskt luftigt och rent. Planerat och tidlöst. Bortsett från en och en annan detalj så vill jag inte att det egentligen ska kunna gå att sätta ett årtal eller en epok på inredningen. Jag vill att den ska kunna ha fungerat lika bra för 10-15 år sedan som den kommer att göra om 10-15 år till.

Glasbordet är jag extra kär i. Jag satt ju redan 2012 och pratade på att jag ville ha ett glasbord i vardagsrummet men hittade inget som passade. Ikea kom ju med en variant på sidobord som jag såg att många köpte och hade som soffbord men som vanligt med Ikea så är inget eller väldigt få saker helsvarta utan brun-svart och det är inte riktigt vad jag är ute efter.
Men nu av en händelse ramlade jag över detta 1x1 m snygga glasbordet för ca 1400 kr på Trademax där de för övrigt säljer rätt fina möbler för inte alls så stora pengar. 

Så, ja, ett vardagsrum alltså. Vad så mycket lättare allt blir när man gör ett kollage så här. Man ser ju direkt vad som fungerar eller inte fungerar ihop. Jag är beroende nu. Jag satt till 02.00 inatt och gjorde ett kollage för alla rum för första gången så har Henrik fått sett min vision om hur jag önskar att det såg ut här hemma och vad jag eftersträvar. Det är inte alls ett feminint hem tycker jag och förutom den ljusrosa kudden så anser jag iaf att det känns rätt könsneutralt. 
Eller ? 
Alla män inreder inte med oxblodsröda fåtöljer, mahognyhyllor och läderinbundna böcker liksom. Haha

Varm kraaam


1 kommentar :

  1. saknar dig meeed !! <3

    SÅÅ SÅÅ SÅÅÅÅÅÅÅ jäkla snyggt, älskar ALLT på bilden !!! :D

    SvaraRadera